جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 11 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 11 اردیبهشت ماه؛

بازار سرمایه وارد روند تعادلی شد/ شاخص فلزات 2 هزار واحد فرو ریخت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 11 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

بازار سرمایه وارد روند تعادلی شد/ شاخص فلزات 2 هزار واحد فرو ریخت اخبار بازار سرمایه داخل

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازاری متعادل را پشت سر گذاشتیم که هم حجم خوبی رقم خورد و هم ورود پول‌های خرد به آن ادامه داشت. همچنین بار دیگر شاهد حضور پرقدرت خریداران در منفی‌ها بودیم. از طرفی، پس از عرضه‌های کاملا طبیعی بازار، در دقایق پایانی شاخص کل به مدار صعودی بازگشت.

در ادامه ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 15 هزار و 950 میلیارد تومان رسید. در دقایق پایانی بازار امروز حقیقی‌ها در 82,7 درصد از خریدهای کل بازار حضور داشتند به گونه‌ای که حقیقی‌ها 822 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند. ناگفته نماند 8 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 492 نماد ( 65 درصد) و تعداد نمادهای منفی 261 نماد ( 35 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همچنین گروه‌های خودرو، بانک‌ها، فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 484 میلیارد تومان، یک هزار و 292 میلیارد تومان و یک هزار و 39 میلیارد تومان برترین صنایع بازار بودند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و 333 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 480 هزار و 673 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 8 هزار و 437 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 824 هزار و 964 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 2 هزار و 510 واحدی، رقم یک میلیون و 844 هزار و 527 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«کگل»،«وپارس»،«شپدیس»،«حکشتی»،«فملی»و«همراه» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وپارس»،«آپ»،«ثشاهد»،«انرژی»و«فرآور» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ما»،«دکیمی»،«ثمسکن»،«لسرما»و«فلامی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors