قیمت شمش صادراتی ایران به علت رشد تقاضای چین، صعودیشد

به گزارش Fastmarkets شرایط شدید گرما و خشکسالی، همراه با رشد صنعت و استخراج ارز دیجیتال، از دلایل موج قطع برق در ایران از ابتدای ماه مه عنوان شده است.

برای حفظ منابع برق، وزارت نیروی ایران از مصرف‌کنندگانخواست که از 6 جولای مصرف برق خود را کاهش دهند.

کاهش برق به کارخانه‌های فولادسازی که عمدتاً مجهز به کوره‌هایقوس الکتریکی (EAF) هستند کشیده شد و منجر به کاهش تولید فولاد شده است.

مدیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در این کشور اعلام کرد: اکنون تولید ما به جای 10000 تن فقط 1000 تا 2000 تن فولاد در روز است.

وی افزود: بنابراین، ما در حال حاضر سفارشات جدید شمش یاتختال نمی‌گیریم و فقط برای تکمیل سفارشات تختال موجود فولاد تولید می‌کنیم.

با این وجود، برخی معاملات فروش شمش از سایر تولیدکنندگانبا قیمت‌های بالاتر از یک هفته پیش در بازار شنیده شده است.

منابع مطلع گفتند که بهبود تقاضا برای شمش فولادی وارداتی در چین دلیل پذیرفتن قیمت‌های بالاتر از کارخانه‌های ایرانیتوسط بازرگانان است.

یک محموله شمش در اواسط هفته گذشته با قیمت 640 تا 645 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران فروخته شد، در حالی که در اوایل هفته گذشته 620 دلار بود.

در پایان هفته محموله دیگری از شمش ایرانی به یک تاجر برایفروش به چین با قیمت 653 دلار در هر تن فوب فروخته شد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتیایران، در تاریخ 21 جولای 638 تا 645 دلار به ازای هر تن فوب بود، در حالی که هفته قبل 620 دلار به ازای هر تن بود.

یک منبع بازرگانی ایرانی گفت که یک محموله شمش 30 هزار تنی که برای تحویل در اواخر ماه اوت برنامه‌ریزی‌شده بود، با قیمت 723 دلار هر تن cfr به چین فروخته شد.

وی افزود که تقاضای بیشتری با قیمت 725 دلار به ازای هر تن cfr وجود دارد، اما این سطح به دلیل افزایش هزینه‌های حمل بار، عملیاتی نیست.

وی افزود: حتی اگر از هر کارخانه 650 دلار به ازای هر تن فوب برای شمش دریافت کنیم، مطمئن نیستیم که هزینه حمل 65 دلار در هر تن باشد. ما با اعتبار اسنادی می‌فروشیم بنابراین براینصب پرچم ایران برای کشتی‌هایمان با ریسک مواجه نیستیم.غیرممکن است که هزینه حمل و نقل کمتری از صاحبان کشتیچینی کمتری دریافت کنیم.

وی افزود: اکنون، به دلیل کمبود برق، ما حتی مطمئن نیستیمکه بار را به موقع تحویل خواهیم داد، بنابراین وضعیت ریسکیاست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب