جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دستور معاون وزیر صمت در جلسه ویژه بررسی شیوه‌نامه برای «ابطال معاملات ورق در بورس کالا»

برخی منابع آگاه از صدور دستور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در جلسه ویژه کارگروه تخصصی فولاد برای بررسی شیوه‌نامه جهت ابطال معاملات روز دوشنبه 24 آذر ورق گرم در بورس کالا خبر دادند.

به گزارش فولادبان؛ در جلسه عصر امروز کمیته تخصصی فولاد که با حضور نمایندگان تمام نهادهای نظارتی از جمله معاون قضایی دادستانی کل کشور، معاون پایش و سیاست‌های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت صمت، مدیرعامل بورس کالا و روسای انجمن‌های مرتبط در زنجیره فولاد برگزار شد، موضوع گرانی ورق در معاملات روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه در بورس کالا مطرح شد.

آن‌طور که برخی منابع آگاه به فولادبان خبر داده‌اند، ظاهرا در این جلسه مقرر شده است به دلیل افزایش ۳۵ درصدی نرخ ورق گرم نسبت به قیمت پایه در معاملات آن روز و بالا رفتن نرخ این محصول نسبت به بازارهای جهانی، معاملات ورق گرم در روز دوشنبه این هفته در بورس کالا ابطال شود.

برخی فعالان بازار مدعی آن هستند که معاملات روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه با شبهاتی همراه بوده و حجم عمده خریداری‌شده از سوی کارگزاری منتسب به یکی از فولادسازان مطرح کشور صورت گرفته و احتمال برخی دستکاری‌ها موجب شده است قیمت ورق گرم با نرخ پایه ۱۱ هزار و ۹۹۰ تومان در رقابت به ۱۶ هزار و ۳۴۵ تومان نیز برسد که با احتساب هزینه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده موجب جهش قیمت این محصول تا ۱۸ هزار تومان تومان در بازار شده است.

این رشد قیمت در حالی صورت گرفته است که طبق ادعای برخی منابع آگاه، رقم قیمت تمام‌شده ورق گرم از سوی تولیدکنندگان آن در صورت‌های مالی مربوطه، حتی کمتر از یک سوم این عدد اعلام شده است.

با توجه به این مسائل، باید دید آیا بورس کالا در روز آتی یعنی دو روز پس از معاملات ورق گرم، اقدام به ابطال آنها می‌کند یا خیر؟

فولادبان در روزهای آتی، جزئیات این مساله را از خریداران و فروشندگان ورق‌های فولادی و مدیران وزارت صمت و شرکت بورس کالای ایران پیگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors