جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قطعی گاز = توقف تولید محصول استراتژیک آهن اسفنجی و زیان ۱۲ میلیون یورویی

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در نامه ای به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نسبت به خسارات سنگین قطعی و محدودیت گازی مجتمع‌های احیا مستقیم تولید آهن اسفنجی هشدار داد و خواستار تجدید نظر در برنامه قطع گاز این کارخانه‌ها شد.

قطعی گاز = توقف تولید محصول استراتژیک آهن اسفنجی و زیان ۱۲ میلیون یورویی عینک فولادی فولاد

به گزارش فولادبان، محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد در نامه ای خطاب به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نوشت: محدودیت و قطعی گاز واحدهای تولید آهن اسفنجی، باعث خواهد شد تولید این محصول استراتژیک کاملا متوقف شده و مشکلات و خطراتی را برای این واحدها به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در واحدهای تولید آهن اسفنجی، گاز احیایی در مجاورت کاتالیست آلومینات نیکل در دمای حدود ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد در داخل لوله‌های ریفورمر تولید می‌شود و در راکتور احیا در دمای ۸۵۰ درجه سانتیگراد برای تبدیل اکسید آهن( گندله) به آهن اسفنجی استفاده می‌شود، در این نامه تذکر داده است که قطع گاز واحدهای تولید آهن اسفنجی باعث کاهش عمر مفید لوله‌های ریفورمر در اثر خاموش و روشن کردن مداوم مشعل‌های ریفورمر، کاهش عمر مفید ناشی از آسیب‌دیدگی و خرد شدن کاتالیست‌های ریفورمر در اثر سرد و گرم شدن مداوم ریفورمر، کاهش عمر مفید متریال نسوز کل واحد در اثر شوک حرارتی ناشی از سرد و گرم شدن مداوم سیستم و عدم النفع روزانه می‌شود.

براساس برآورد مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، این اتفاقات می‌تواند خسارتی معادل ۱۲ میلیون و ۴۳۵ هزار یورو به تجهیزات واحدهای تولید آهن اسفنجی وارد کند.

آقاجانلو خطاب به مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید کرده است که تنها در دوره مشابه سال گذشته ( آبان تا اسفند ۱۴۰۰) مجتمع تولید آهن اسفنجی قائنات، سبزوار، سپیددشت، میانه، غدیر نی‌ریز و احیا استیل فولاد بافت به دلیل کاهش ۴۸۲ هزار و ۳۱۷ تن تولید با عدم النفعی معادل ۳۳ میلیون ۷۶۲ هزار و ۱۹۰ یورو روبرو شدند.

وی در پایان این نامه تاکیده است: تحمیل هزینه مضاعف نگهداری و تعمیرات تجهیزات و سایر موارد در کوتاه مدت قابل ردیابی نیست و در دراز مدت باعث استهلاک و اثرات مخرب بر تجهیزات و سیستم خواهند شد. همچنین با کاهش تولید واحدهای آهن اسفنجی شاهد بار روانی وارد شده به پرسنل و کاهش انگیزه و افزایش نارضایتی‌ها و حواشی احتمالی جانبی خواهیم بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors