ادغام حیطه های کاری به کل زنجیره آسیب می زند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: ورود معدنی ها به صنعت فولاد و ورود فولادسازان به تولید مواد اولیه و معادن نوعی تداخل وظیفه در زنجیره فولاد است که متاسفانه این روش در نظام توزیع هم افتاده است.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: در حوزه فولاد و زنجیره های مختلف فولاد اگر بخواهیم تخصصی و راهبردی برنامه ریزی کنیم حتما باید هرکسی کار خودش را به درستی انجام دهد و در حوزه کاری خودش فعالیت کند.

وی با اشاره به ورود معدنی ها به صنعت فولادسازی و ورود تولیدکنندگان فولاد به تولید مواد اولیه و معادن ادامه داد: متاسفانه این اتفاق در نظام توزیع هم افتاده که کارخانه هایی که حق توزیع آهن و فولاد را ندارند در حال حاضر به توزیع روی اورده اند و در خرده فروشی هم کالا و محصول عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: برای عدم تداخل وظایف زنجیره فولاد ، باید مکانیزمی شفاف و متقن تعریف شود تا معدنی ها ، فولادی ها و حتی توزیع کنندگان آهن و فولاد بتوانند نتیجه خوب و موثری از شرایط بگیرند و از ورود در حوزه کاری یکدیگر پرهیز کنند.

رستگار با اشاره به عقب راندن فعالان اقتصادی از نظام توزیعی و صنفی گفت: در شرایط فعلی صادرکنندگانی که سابقه 50 ساله صادرات داشته اند مجبور به کناره گیری شده اند اما افراد خاص با تاسیس کارخانه های تولیدی در پی صادرات محصولات تولیدی و یافتن خریدارهستند، در حالیکه باید بدانند این روشها در بلند مدت جواب نمی دهد و باعث به هم ریختگی بازار و توازن منفی در زنجیره فولاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: درصنعت فولاد باید بر اساس منافع اقتصادی کل زنجیره برنامه ریزی کرد و فرآیند حاکم بر این زنجیره منافع تمام فعالان آن باشد نه تنها منافع افرادی که از سوی صاحبان قدرت حمایت می شوند تامین شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *