Please use a valid API Key رشد یکدست بازار در دومین روز معاملاتی هفته - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

رشد یکدست بازار در دومین روز معاملاتی هفته

بازار سرمایه امروز تقریبا یکدست سبز شد و شاخص کل بیش از 14 هزار واحد رشد کرد.

به گزارش فولادبان؛ پس از هیجانات به وجود آمده در پی اعلام خبر تعطیلی کارخانه‌های تولید فولاد و سیمان و سقوط دو روز پیاپی شاخص کل، این شاخص دوباره خود را بالا کشید و بازار تقریبا یکدست سبز شد. البته، امروز صنایع کوچک هم رشد خوبی را تجربه کردند و به طور کلی ورود پول به بازار خوب بود. کارشناسان هم بر این عقیده‌اند که کاهش بهره بین بانکی و همچنین تزریق پول باعث رشد شاخص شده است.

در جریان معاملات روز جاری، شاخص کل با رشد 14 هزار و 528 واحدی و جبران افت روز گذشته خود، به یک میلیون و 285 هزار و 273 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن با رشد صنایع کوچک بازار، 5 هزار و 117 واحد افزایش یافت و روی 397 هزار و 604 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی نیز تحت تأثیر گرانتر شدن اجناس وابسته به صنایع فلزی و فولادی بازار، 20 هزار و 600 واحد بالاتر از روز گذشته و در ارتفاع 985 هزار و 970 واحد قرار گرفت.

امروز، سه گروه خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها از لحاظ ارزش معاملات، برترین گروه‌های صنعت بودند. نمادهای «ولکار»، «شستا»، «ومدیر»، «برکت»، «فملی»، «خودرو» و «شپنا» بیشترین تراکنش بازار را داشتند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شپدیس»، «شپنا»، «خودرو» و «وغدیر» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص داشتند. نماد «شستا» هم بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل گذاشت.

فولادی‌ها هم امروز در بازار سبز درخشیدند چراکه اکثر نمادهای فعال صنعت فولاد در بورس سبز بودند و نمادهای «فولاژ»، «فولاد»، «فسپا» و «فجر» بیشترین سود را در میان فولادی‌های داشتند. نماد «کگل» هم در گروه کانه فلزی رشد 1.2 درصدی داشت، اما «کچاد» زیر فشار فروش بود. در بازار فرابورس هم استبال گسترده سهامداران از سهام «ذوب آهن» قیمت آن را تا 5 درصد افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors