جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس کالا بازاری برای فولادسازان است نه بخش خصوصی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران از پیشنهاد راه اندازی یک بورس کالا با سازوکار 100درصد بخش خصوصی خبر داد وگفت: فعالیت بورس کالا دستوری و مبتنی بر منافع  فولادسازان است.

بورس کالا بازاری برای فولادسازان است نه بخش خصوصی اخبار بورس کالا

حمیدرضا رستگار در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: بورس کالا محلی برای کشف قیمت محصولات و کالاهای مختلف در کل دنیاست و مسئولیت دیگری ندارد، اما این وظیفه در بورس کالای ایران متاسفانه مبهم است. مبدا،مقصد، تولیدکننده و فروشنده  کالا دربورس یک نفرهستند و یا اینکه باهم و شریک کاری اند، موضوعی که بیشتر همکاران صنفی ما از آن گلایه دارند و بورس کالا را محلی برای حضور افراد خاص می دانند.

وی با انتقاد از شیوه کار بورس کالا ادامه داد: درحال حاضرمحصولات فولادی در بورس کالا در حجم های بزرگ و تناژهای بالا عرضه می شود که این شیوه  خرید انواع محصولات فولادی را از بورس کالا برای همکاران صنفی ما دشوار کرده است .

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا اغلب از تولیدات شرکت هایی است که زیر مجموعه تولیدکنندگان بزرگ فولاد بحساب می آیند و این شرکتها با خریداری محصولات فولادی از بورس ،  محصولات خریداری شده را به همکاران صنفی ما و توزیع کنندگان می فروشند که بنظر می رسد باید مانع این شیوه معاملات در بورس کالا شد.

رستگار گفت: فعالیت بورس کالا دستوری ومبتنی براطاعت از ذینفعان اقتصادی صنعت فولاد است، ما توزیع کنندگان معتقدیم باید یک بورس دیگر در کنار این بورس راه اندازی شود که در آن عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی باشد زیرا بورس کالا را بورس و بازار بخش خصوصی نمی دانیم .

وی افزود: ما پیشنهاد راه اندازی یک بورس دیگربا سازوکار 100درصد بخش خصوصی و با حضور فعالین صنفی وتوزیع کنندگان داده ایم و توافقاتی هم بین زنجیره های فولاد انجام شده است که امیدواریم با استقرار دولت جدید ، بورس بخش خصوصی ، زمینه فعالیت پیدا کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تاکیدکرد: این بورس در کنار بورس قبلی فعالیت خواهد داشت چون بیشتر سهامداران بورس حال حاضر را تولیدکنندگان فولاد تشکیل می دهند و این بورس تمایل دارد با خصولتی ها همکاری کند تا بخش خصوصی.

رستگار تاکید کرد: بورس کالا در شرایط فعلی راهی یکطرفه را می پیماید ، راهی که فقط به منافع فولادسازان گره خورده و ایرادات زیادی برعملکرد این بورس وارد است .

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors