جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات سنگ آهن جفا به کشور است/با کمبود مواد اولیه مواجهیم

مدیرعامل فولاد سنگان گفت : باید تولیدات کشور در عرصه مواد اولیه افزایش یابد تا  سنگ آهن و ذخایر بیشتری کشف و استخراج شود زیرا واردات مواد اولیه معدنی قیمت تمام شده محصولات فولادی را برای مصرف کنندگان بشدت افزایشی خواهد کرد.  

تصمیم وزارت صمت در جهت حمایت از تولید داخل است

علی امرایی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: در صنعت فولاد سازی کشورمشکل خاصی وجود ندارد، چون هم تکنولوژی این صنعت خوب و به روز است و هم تولیدات فولاد مبارکه و دیگر کارخانه های صنعت فولاد خوب و موثر است.

وی ادامه داد: با این وجود تامین مواد اولیه  از چالشهای پیش روی صنعت فولاد در آینده ای نه چندان دور است. لذا با توجه به اینکه صنعت فولاد از یکسو با چالش انرژی ، برق و گاز مواجه است و ازسوی دیگر کمبود انرژی روی تولیدات ما اثر مستقیم می گذارد باید فکری برای سرمایه گذاری در بالادست زنجیره کرد.

مدیرعامل فولاد سنگان افزود: اگر کشور فقط بخواهد مواد اولیه معدنی خود را از کشورهای دیگر وارد کند ، یقینا قیمت تمام شده محصولات فولادی افزایشی و گران تمام خواهد شد، پس بهتر است به جای واردات به فکر با شناسایی و اکتشاف معادن سنگ آهن باشیم تا در تامین  کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی صنعت دچار چالش نشود.

امرایی در پاسخ به سوال فولادبان درباره سیاست آزادسازی صادرات مواد اولیه تاکید کرد: نگاه ملی من با نگاه سازمانی ام درباره صادرات مواد اولیه با یکدیگر تفاوت دارد، صادرات مواد اولیه برای شرکت و سازمان من منافع خوبی به لحاظ ارزی دارد اما در نگاه ملی معتقدم تا زمانی که کشور با کمبود مواد اولیه مواجه است صادرات صنایع معدنی جز زیان حاصلی برای تولیدکنندگان صنعت فولاد نخواهد داشت.

مدیرعامل فولاد سنگان تصریح کرد: زنجیره فولاد اکنون در بالانس نسبی قرار دارد، حال اگر تصمیم بر صادرات مواد اولیه گرفته  شود، قطعا فولادسازان با کمبود مواد اولیه مواجه خواهند شد و کمبود مواد اولیه یعنی افت تولید ودرنهایت کاهش تولید ورق فولادی

امرایی افزود: کاهش تولید ورق فولادی که در خودروسازی ، لوازم خانگی ، مصالح ساختمانی و … کاربرد دارد، موجب تورم در تقاضا و بر هم خوردن بالانس زنجیره فولاد خواهد شد و اگر تولید مواد اولیه با تولید فولاد کشور همسان نباشد موجب ایجاد حاشیه قیمت در بازار خواهد شد و قصه خودرو بار دیگر در صنعت فولاد تکرار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره ضرب المثل قدیمی گفت : چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است وقتی در داخل کشوربه مواد اولیه صنایع معدنی  نیازداریم حتی اگر تعرفه و عوارض 150 درصدی برای ان تعیین شود نباید با هدف و اولویت تامین ارز ، صادرات داشته باشیم و باید ابتدا مواد اولیه صنایع داخلی تامین شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors