جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست اروپا از آمریکا برای لغو تعرفه واردات فولاد تا پایان سال

استاروس لامبرینیدیس، سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن گفت، اتحادیه اروپا در تلاش است تا ایالات متحده تعرفه‌های امنیت ملی خود را برای واردات فلزات تا پایان سال لغو کند.

توافق اروپا و آمریکا برای حل منازعه تجارت فولاد

به گزارش فولادبان لامبرینیدیس گفت: ما تا پایان سال سعی خواهیم کرد مسئله اساسی ظرفیت مازاد تولید فولاد را برطرف کنیم و هدف مطلق برای ما این است که این تعرفه‌ها برداشته شود. ما باید از این تعرفه‌ها خلاص شویم آنها به بسیاری از صنایع آسیب می‌رسانند.

اظهارات لامبرینیدیس در حالی است که شرکای دو طرف اقیانوس اطلس در تلاشند روابط تجاری خود را که در دوره رئیس‌جمهور پیشین دونالد ترامپ رو به وخامت گذاشته است، بهبود ببخشند.

در اجلاس اخیر، دو شریک توافق کردند که آتش‌بس در مورد یارانه هواپیماها را به مدت 5 سال تمدید کنند و فضای تنفسی را برای حل مسائل مربوط به اختلافات 17 ساله ایجاد کنند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنین متعهد شدند تعرفه‌های مربوط به اختلافات فلزات را که در سال 2018 با اعمال وضع 25٪ مالیات بر واردات فولاد و 10٪ عوارض واردات آلومینیوم از کشورها و مناطق از جمله اتحادیه اروپا در مارس 2018 آغاز شد، حذف کنند.

اتحادیه اروپا با هدف قرار دادن 2.8 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) واردات آمریکایی با تعرفه بر روی طیف وسیعی از محصولات از جمله موتورسیکلت‌های هارلی-دیویدسون، جین‌های Levi Strauss & Co و ویسکی بوربن، اقدامات آمریکا را تلافی کرد.

سازندگان ویسکی آمریکایی که ماه‌ها از تعرفه‌های تلافی‌جویانه رنج می‌بردند، برای حل اختلاف و حذف تعرفه‌ها لابی کردند.

صنعت فولاد ایالات متحده از دولت بایدن خواسته است تا با متحدان تجاری خود همکاری کند تا کشورهایی مانند چین را مجبور به کاهش ظرفیت مازاد قیمت جهانی کند.

لامبرینیدیس گفت: هر دو صنعت فولاد و آلومینیوم اروپا از ظرفیت بیش از حد رنج می‌برند. این مسئله ظرفیت بیش از اندازه که به ایالات متحده آسیب می‌رساند، به اتحادیه اروپا نیز آسیب می‌رساند.

در مورد واردات فلز، لامبرینیدیس گفت ایالات متحده و اتحادیه اروپا به راحتی در یک طرف میز نشسته‌اند و استراتژی‌های دو متحد از زمان سقوط 2018 همگرایی داشته است.

وی گفت: مسئله اصلی در اینجا ظرفیت مازاد فولاد است که از چین وارد می‌شود. این ظرفیت اضافی فولاد و آلومینیوم در زمان شیوع کرونا افزایش یافت، زیرا ایالات متحده در حال کاهش تعرفه‌های امنیت ملی علیه اروپا بود؛ بنابراین چین حتی بیشتر هم تولید کرده است.

لامبرینیدیس گفت: اتحادیه اروپا عقب نخواهد نشست و اجازه می‌دهد بازار آزاد باشد، در حالی که بازارهای دیگر در سراسر جهان بسته و ناعادلانه هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors