صعود چشمگیر قیمت سنگ‌آهن

قیمت سنگ‌آهن در چین در روز سه‌شنبه بیش از 7 درصد جهش کرد و برای سومین روز متوالی روند صعودی خود را حفظ کرد.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، علت صعود قیمت سنگ‌آهن در چین انتشار گزارش‌هایی است مبنی بر این که شهر تانگشان به عنوان قطب فولاد چین قصد دارد محدودیت‌های تولید کارخانجات فولاد را تعدیل کند.

دولت محلی تانگشان روز دوشنبه سمپوزیومی برگزار کرد و که در آن اعلام شد قرار است کارخانه‌هایی که اقدامات ضد آلایندگی را انجام داده‌اند، تولیدشان را افزایش دهند.

مقامات این شهر از تولیدکنندگان فولاد خواسته بودند تا برای بهبود کیفیت هوا تولید خود را 30 تا 50 درصد در ماه مارس کاهش دهند، این امر باعث نگرانی در زمینه تأمین فولاد شده بود زیرا این شهر بیش از 13 درصد از کل تولید فولاد خام چین را تشکیل می‌دهد.

بدین ترتیب قیمت مواد اولیه تولید فولاد به امید افزایش تقاضا افزایش یافت. قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه سپتامبر، با 7.3 درصد افزایش به 1170 یوان (183.53 دلار) هر تن رسید.

بر اساس اعلام موسسه SteelHome، قیمت‌های معاملات نقدی سنگ‌آهن هم با عیار 62 درصد با 8 دلار افزایش به 200.5 دلار در هر تن افزایش یافت.

تحلیلگران Citi Research در یادداشتی نوشته‌اند: این اقدام شهر تانگشان می‌تواند در کوتاه‌مدت فشار بازار را کاهش دهد. با این حال، ما هنوز هم انتظار داریم اقدامات بیشتری در استان‌های دیگر در نیمه دوم سال انجام شود تا میزان انتشار کربن کاهش یابد.

وزارت محیط‌زیست چین اعلام کرده مصوبات پروژه‌های پرانرژی و آلاینده مانند فولاد، آلومینیوم و کک‌سازی را سخت‌تر می‌کند.

همچنین قیمت میلگردهای فولادی و کویل نورد گرم در بورس اوراق بهادار شانگهای در روز سه‌شنبه افزایش یافت. معاملات آتی فولاد ضدزنگ هم برای تحویل در ماه جولای 3.4 درصد افزایش یافت و به 16165 یوان در هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *