پیشنهاد قیمتی منفی و مثبت ۳ درصد بورس کالا ، نوسان قیمتها را کاهش می دهد

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد گفت: تصمیم جدید بورس کالا برای پیشنهاد قیمتی منفی و مثبت ۳ درصد موجب کاهش نوسان قیمتها خواهد شد ، وقتی نوسان مشخص باشد ریسک کمتری شامل مشتریان چه تولیدکنندگان و چه خریداران خواهد شد وضریب امنیت کاری و شغلی بیشتر خواهد شدو بنظر می رسد این رقم مناسب و کارساز است.

محمد صادق چیت‌سازدر گفتگو با فولادبان با اشاره به شرایط منفی و مثبت ۳ درصد بورس کالا افزود: همین شرایط برای بازار سهام و اوراق بهادارهم وجود دارد یعنی گاهی قیمتها بالا می رود و گاه پایین می آید که در بورس کالا چون شیوه قیمت گذاریها مستقیم و  البته با دخالتهای زیاد مسئولان شورای بورس است، گاه کالایی که امروز از بورس خریداری می شد یک ماه بعد با کاهش قیمت عرضه می شد که همین امر ضرر و زیان زیادی را برای صاحبان سرمایه برجای می گذاشت.

وی تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران و مشتریان از نوسان قیمتها گلایه داشتند و مشکلات متعددی را برای آنان ایجاد می کرد لذا برای اینکه این نوسان گرفته شود وقیمتها خیلی پایین و بالا نرود بورس کالا منفی و مثبت 3 درصد را تعیین کرد و بنظر می رسد این رقم سه درصد رقم مناسب و کارسازی هست.

عضوهیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن وفولاد در پاسخ  به این سوال که  اگر رقم پیشنهادی همیشه افزایشی باشد روند تصاعدی قیمتها را موجب خواهد شد گفت: اگرقیمتها  افزایشی باشد روندی مناسب برای صادرات ایجاد خواهد کرد زیرا موجب فراهم شدن شرایط مناسب صادرات ، ارزآوری بیشترو در نهایت تقویت صادرات خواهد شد.

چیت ساز درباره احتمال کاهش توان خرید مشتریان داخلی با پیشنهادهای افزایشی قیمتها افزود: پیشنهاد منفی و مثبت 3 معاملات را ضابطه مند می کند و طبق قانون خرید و فروش صورت می گیرد بنابر این رقم  سه درصد بنظر می رسد رقم مناسب وخوبی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *