بازنگری تعرفه های واردات و صادرات/سرعت واردات ورق فولادی را افزایش می دهد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از بازنگری تعرفه های واردات و صادرات انواع کالاها بویژه ورق فولادی خبر داد.

سیف الله امیری در گفتگو با فولادبان افزود: طبق دستور وزیر صنعت ، تمامی تعرفه های واردات و صادرات در جهت حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی بررسی مجدد می شود و در تعرفه واردات ورق فولادی نیزبازنگری شده است.

وی افزود: درپی این دستور ما یکسری کد تعرفه ها را مجددا بازبینی کردیم تا اگر کالایی در کشور کمبود دارد، واردات آن با کاهش تعرفه ها صادر و از بازارهای خارجی تامین شود که این تصمیم بخصوص برای تامین کالاهای اولویت دار و رفع نیاز مصرف کنندگان اخذ شده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: پس از بازنگری تعرفه ها ،میزان پیشنهادی تعرفه ها به معاونت صنایع وزارت صنعت برای تصویب ارسال خواهد شد و در صورت تصویب ، تعرفه ها تعیین و گزارش آن به وزیر و سپس در هیات دولت  نهایی خواهد شد.

امیری درخصوص تصمیم وزارت صنعت درباره واردات ورق فولادی در پایان سال گذشته گفت: با بازنگری وزارت صنعت در تعرفه های واردات و صادرات دیگر نیازی به نشست کمیسیون ماده یک نخواهد بود و واردات ورق فولادی با تعرفه های کاهشی  جدید در گمرکات صورت خواهد گرفت و به این ترتیب وارادات ورق فولادی سهل تر وبا سرعت بیشتری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *