جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت از سیاست آزادسازی صادرات محصولات فولادی/امسال 12 تا 14  میلیون تن فولاد صادر می شود

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت : تاثیر سیاست آزادسازی صادرات محصولات فولادی در تمام زنجیره فولاد از تولیدکنندگان شمش تا نوردکاران مثبت تلقی می شود زیرا پتانسیل ارزآوری کشور در بخش صنعت فولاد از دیگر بخشها بیشتراست .

وحید یعقوبی در گفتگو با فولادبان درباره آزادسازی صادرات محصولات فولادی افزود: در شرایطی که ما فرصت طلایی صادرات فولاد را داریم سیاست آزادسازی صادرات محصولات فولادی اقدامی مثبت تلقی می شود.

وی تصریح کرد: قیمت های جهانی فولاد روبه بالاست وتقاضای جهانی برای فولاد ایران هم صعودی است لذا با توجه به نیاز کشور به ورود ارز و حیاتی بودن تامین ارز در شرایط حاضر ، هرچقدر محدودیت صادراتی کمتر شود ، منافع و مصالح کشور در این صنعت بیشتر تامین خواهد شد.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تامین کف عرضه در بورس کالا برای تولیدکنندگان داخلی کشور گفت : این شرط نوعی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است با این حال بنظر می رسد با کار کارشناسی و ارزیابی های بیشتر می توان مدت زمان را از سه ماه به ششماه تبدیل کرد تا کمی غل و زنجیر از پای صادرکنندگان برداشته شود.

یعقوبی تاثیر آزادسازی صادرات را در تمام زنجیره فولاد مثبت ذکر کردو افزود: تاثیراین سیاست از تولیدکنندگان شمش تا نورد-کاران مثبت خواهد بود زیرا پتانسیل ارزآوری کشور در بخش صنعت فولاد  بیشتر است .

وی گرانیگاه صادراتی زنجیره فولاد را در بخش میانی ان یعنی تولید شمش و اسلب دانست و گفت : صادرات مقاطع طویل فولادی ما در سال 1400 صادرات محدودی حدود 3 تا 4 میلیون تن است که این رقم در صادرات بخش میانی زنجیره فولاد حدود 8 تا 10 تن محصولات فولادی خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors