پشتیبانی تقاضای فولاد از رشد قیمت ها

تولیدکنندگان فولاد در شرق آسیا همچنان نسبت به قیمت‌ها خوش‌بین هستند و به دنبال افزایش بیشتر قیمت‌های پیشنهادی خود هستند.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن یک تولیدکننده اصلی ژاپن حمل بار به جنوب شرقی آسیا برای ماه ژوئن را به دلیل در دسترس نبودن مواد متوقف کرده و در عوض به دنبال حمل حجم بیشتری به اروپا بود.

یک کارخانه بزرگ تولید فولاد کره جنوبی این هفته دوباره پیشنهادات قیمتی خود را به جنوب شرقی آسیا افزایش داده و برای کویل نورد گرم به 1000 دلار در هر تن، کویل نورد سرد به 1100 دلار و کویل گالوانیزه گرم به 1200 دلار سی.اف.آر جنوب شرقی آسیا افزایش داده است.

یک معامله‌گر مستقر در تیانجین در چین، در عین حال، گفت که تولیدکنندگان کویل نورد گرم، به‌ویژه کارخانه‌های خصوصی، به لطف قیمت‌های بالا از حاشیه سود 1000 تا 1300 یوان در هر تن بهره‌مند هستند.

ارزیابی Fastmarkets برای کویل نورد گرم در شرق چین، 5740 تا 5780 یوان در هر تن در روز دوشنبه 26 آوریل بود. قیمت‌ها در حال حاضر کاملاً به رکورد تاریخی خود نزدیک هستند.

یک بازرگان مستقر در شانگهای گفت: قیمت کویل نورد گرم در شرق چین به نزدیکی بالاترین رکورد 5830 تا 5850 یوان در هر تن در سال 2008 رسیده است. اگر بازار فولاد همچنان پررونق باشد، به احتمال زیاد قیمت کویل نورد گرم از آن سطح بالاتر خواهد رفت.

وی گفت که این شرایط به طور عمده توسط سیاست‌های کنترل تولید در شمال چین به عنوان راهی برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای پشتیبانی می‌شود. تقاضای میلگرد در ماه مه زیاد خواهد بود که یک ماه فعال فصلی است.

منابع مطلع به Fastmarkets گفتند: محدودیت‌های تولید برای کیفیت بهتر هوا همچنان در ماه مه ادامه خواهد داشت زیرا وزارت بوم‌شناسی و محیط زیست چین و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات تیم‌های بازرسی خود را به سراسر کشور می‌فرستند تا میزان انتشار را بررسی کنند. نرخ تولید ممکن است واقعاً کاهش نیابد، اما این نوع اخبار، قیمت‌ها را تحریک می‌کند تا افزایش پیدا کنند.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای قیمت میلگرد در شرق چین 5200 تا 5230 یوان در هر تن در 26 آوریل بود که 690 تا 700 یوان در هر تن از قیمت 4510 تا 4530 یوان در هر تن در 1 ژانویه بالاتر رفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *