جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

افت و خیزهای بی‌اثر شاخص کل و ریزش دوباره بازار سرمایه

شاخص کل بازار سرمایه با وجود تمام افت و خیزهایی که در معاملات امروز تجربه کرد، باز هم راه به جایی نبرد و افت کرد.

به گزارش فولادبان؛ امروز با وجود اینکه سهامداران حقوقی تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند بازار را مانند دیروز سبز نگه دارند، نتوانستند و صف‌های فروش سهامداران حقیقی بازار تا جایی سنگین بود که بازار امروز هم نتوانست از ضرر جان سالم به در ببرد و مانند روزهای معاملاتی روزهای معاملاتی هفته گذشته و روزهای اوایل هفته، باز هم سرخ شد. کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند روز گذشته بازار در سایه خبر کاهش سود بانکی به زیر 16 درصد بود، اما امروز در اثر ریسک‌های سیستماتیک، بازار دوباره منفی شد.

به هر ترتیب، برخی از سهم‌های شاخص ساز، در ابتدای معاملات توانستند بازار را مثبت کنند، اما این روند ادامه‌دار نبود و تا پایان معاملات شاهد رشد بازار نبودیم. شاخص کل بازار در دقایقی در مدار منفی بود و دقایقی هم روی ریل صعود حرکت می‌کرد اما در مقاومت یک میلیون و 245 هزار واحد، باز هم افت را تجربه کرد و تا انتهای معاملات با افت هزار و 365 واحدی، روی یک میلیون و 243 هزار و 191 واحد ایستاد.

در معاملات روز جاری، شاخص کل هم‌وزن از همان ابتدا با شیب تقریبا ملایمی وارد مسیر سقوط افتاده بود و در حالی که برخی از سهم‌های بنیادی رشد کرده بودند، بسیاری از سهم‌های کوچک افت قیمت را تجربه کردند و در انتهای معاملات 811 واحد افت کرد و در ارتفاع 434 هزار و 433 واحد به کار خود پایان داد و در این میان، شاخص فلزات اساسی هم که حرکتی شبیه نماگر اصلی بورس داشت، در انتهای معاملات با سقوط 4 هزار و 70 واحدی، روی 909 هزار و 152 واحد متوقف شد.

نمادهای «شستا»، «برکت»، «فولاد»، «شپنا»، «فملی»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تراکنش را در آخرین روز معاملاتی هفته بورس داشتند و با این حال با درخشش صنایع معدنی، نمادهای «شستا»، «کچاد» و «کگل» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «فملی»، «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص امروز داشتند.

امروز، گروه فلزات اساسی لقب برترین گروه صنعتی بازار سرمایه را کسب کرد، اما اکثر نمادهای این گروه سرخپوش بودند. نمدهای «فخوز» و «فسازان» تنها سهم‌هایی بودند که در معاملات امروز رشد کردند، اما دیگر نمادهای این گروه از جمله «فخاس»، «فجر» و «فولاد» کاهش قیمت را تجربه کردند. دو نماد معدنی «کچاد» و «کگل» رشد خوبی را داشتند و نماد ذوب در فرابورس افت نزدیک به 2 درصدی را به خود دید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors