جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی رشد قیمت قراضه فولاد در سه‌ماهه دوم 2021

 قیمت قراضه فولادی در آسیا پس از افزایش بیش از 20 درصد قیمت‌ها در سه‌ماهه اول نسبت به سه‌ماهه قبلی،در میان هزینه‌های بالای حمل بار و افزایش قیمت‌های منطقه‌ای فولاد آماده است که در سه‌ماهه دوم هم دوباره رشد کند.

قراضه فولاد

به گزارش فولادبان؛ بر اساس ارزیابی S&P Global Platts، میانگین قیمت قراضه فولاد در سه‌ماهه اول 2021، در آسیا 20 تا 26 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل افزایش داشته است. قراضه صادراتی ژاپن 20.4 درصد یا 65.30 دلار در تن، قیمت قراضه فله 22.9 درصد یا 82.50 دلار و قیمت قراضه کانتینری وارداتی به تایوان 26.4 درصد یا 85.10 دلار در هر تن افزایش داشته است.

این امر بیشتر به دلیل تقاضای بعد از سال نوی قمری بود که عملکرد بازار محصولات پایین‌دست به صورت منطقه‌ای بهبود یافت. تقاضای چین برای شمش وارداتی و ازسرگیری واردات قراضه فولاد توسط این کشور، به بازار قراضه رونق داده است.

انتظارات بازار برای سه‌ماهه دوم 2020 نیز با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل که سودهای بیشتری را برای صاحبان کشتی به همراه داشته، مواجه است؛ اما یک مشکل بزرگ برای بازار قراضه دریایی محسوب می‌شود.

با بازیابی تجارت جهانی در سه‌ماهه اول 2020، تقاضا از ظرفیت فضای حمل‌ونقل پیشی گرفت و منجر به اختلال در زنجیره تأمین، مدت‌زمان طولانی‌تر تولید فولاد و قیمت بالاتر شد.

معامله‌گران متعدد قراضه گزارش کردند که مجبور به تحویل یا به تعویق انداختن حمل‌ونقل تحت قراردادهای قبلی هستند، در حالی که با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و محدود بودن دسترسی به کشتی برای آوریل و مه دست و پنجه نرم می‌کنند. نرخ حمل‌ونقل از ژاپن در پایان سه‌ماهه اول 2020 دو برابر سه‌ماهه قبل بود.

همانطور که در اواخر ماه مارس قیمت قراضه در آسیا کاهش یافت، فروشندگان گفتند که اشتیاق کمی برای بازار CFR وجود دارد زیرا قیمت‌های عملیاتی با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند.

فضای روانی مثبت درباره افزایش تقاضا برای شمش چین منجر به افزایش قیمت‌های منطقه‌ای برای فولاد نیمه‌تمام وارداتی می‌شود. اقدامات دولت چین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در قطب تولید فولاد این کشور در شهر تانگشان، باعث کاهش تولید فولاد و متعاقباً افزایش تقاضای مواد اولیه در شمال چین شده است.

دولت محلی این شهر در 19 مارس به کوره‌های بلند و مبدل‌ها دستور داد تا پایان سال 2021 بین 30 تا 50 درصد میزان بهره‌برداری خود را کاهش دهند و این امر باعث شد تا کارخانه‌ها برای دستیابی به اهداف خود، شمش را برای استفاده مجدد وارد کنند.

اندکی بعد سازندگان فولاد منطقه‌ای از افزایش تقاضای چین خبر دادند و بیشتر آنها محصولات نیمه‌تمام و نهایی خود را برای ماه‌های آوریل و مه فروختند. انتظار می‌رود کارخانه‌های صادراتی منطقه مطابق با بهبود بازار فروش فولاد، تقاضای بیشتری برای خرید قراضه در سه‌ماهه دوم 2020 داشته باشند.

خبرگزاری Platts قبلاً گزارش داد که این وضعیت مشابه سه‌ماهه دوم 2020 بود که قیمت قراضه دریایی آسیا حدود 36 درصد پس از افزایش فروش شمش به چین بالا رفت.

با این حال، خریداران جهانی دیگر مانند ترکیه و اندونزی پیش‌بینی می‌کنند که در ماه رمضان در فاصله 12 آوریل تا 12 مه، روند ساخت‌وساز فصلی کاهش یابد که می‌تواند تقاضای قراضه را کاهش دهد.

افزایش فعالیت‌های تجاری CFR چین پس از سال نوی قمری در اواسط ماه مارس پس از اعلام کاهش تولید تانگشان، خنثی شد.

معامله‌گران چینی در سه‌ماهه اول 2020، در تلاش برای افزایش سهم خود در بازار بودند، حتی برخی از آنها پرمیومی 10 تا 20 دلار برای خرید قراضه فولاد از ژاپن یا کره جنوبی پیشنهاد می‌کردند، در حالی که سایر کارخانه‌ها این تحرک خرید را افزایش مصنوعی قیمت‌ها می‌دانستند.

برخی منابع طرف فروش گفتند که تقاضای چین ممکن است در سه‌ماهه دوم 2021، افزایش یابد زیرا کارخانه‌ها ممکن است نسبت به افزایش استفاده از قراضه در کوره‌های بلند خود به جای سنگ‌آهن برای رسیدن به محدودیت‌های انتشار کربن تصمیم بگیرند.

در حالی که محموله‌های کوچک قراضه از مبدأ دیگر مانند انگلیس و کره جنوبی در سه‌ماهه اول 2021، خریداری شده است، انتظار می‌رود ژاپن در طولانی‌مدت به عنوان تأمین‌کننده اصلی چین باقی بماند زیرا خریداران از کیفیت قراضه آن راضی هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors