کاهش 35 درصدی صادرات فولاد تخت ترکیه

موسسه آماری آمار ترکیه (TÜIK) اعلام کرد صادرات فولاد تخت ترکیه در فوریه 35 درصد سقوط کرده است.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، ترکیه در فوریه 278،172 تن محصولات فولادی تخت صادر کرد که 34.37 درصد کمتر از 423،881 تن صادر شده در فوریه سال 2020 است.

کاهش صادرات فولاد ترکیه در ماه فوریه نتیجه عدم اطمینان بازار در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال گذشته است که در آن زمان سفارشات ثبت شده است.

اصلاح مصوبه کمیسیون اروپا درباره محدود شدن سهمیه هر کشور برای صادرات کویل نورد گرم به اروپا به 30 درصد از کل صادرات از اول اکتبر، صادرات کویل نورد گرم ترکیه را در ماه اکتبر محدود کرد و تقاضا برای کویل نورد گرم ترکیه را تحت تأثیر قرار داد.

در همین حال، تحقیقات ضد دامپینگ کمیسیون اروپا مربوط به کویل نورد گرم از ترکیه که در ماه مه سال گذشته آغاز شد، منجر به وضع عوارض ضد دامپینگ موقت 4.80 تا 7.60 درصد در اوایل ژانویه 2021 شد. اروپا بزرگترین مقصد صادراتی کویل نورد گرم ترکیه است.

اتحادیه اروپا همچنین از اواسط ماه نوامبر واردات کویل نورد گرم از ترکیه را پس از ورود به اروپا منوط به ثبت کرد که این تصمیم بیانگر آن است که عوارض ضد دامپینگ برگشت‌پذیر خواهد بود.

در ماه فوریه، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت که از عوارض اولیه ضد یارانه کویل نورد گرم ترکیه صرف‌نظر کند اما تحقیقات ادامه دارد.

کمیسیون اروپا همچنین در ماه فوریه گفت که در حال بررسی تمهیدات نهایی حمایتی خود در برابر 26 محصول فولادی است. در حال حاضر، تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه، ایالات متحده را برای صادرات هدف قرار داده‌اند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای فولاد کویل نورد گرم صادراتی ترکیه قیمت 890 تا 950 دلار در هر تن در 26 مارس را نشان می‌داد که 10 تا 50 دلار نسبت به 880 تا 900 دلار در هر تن در 19 مارس افزایش داشت.

علیرغم کاهش حجم صادرات کویل نورد گرم و فولاد تخت آلیاژی ترکیه، صادرات کویل نورد سرد 286.15 درصد در فوریه 2021 افزایش یافته است. ایتالیا با 23،815 تن در فوریه دوباره بزرگترین خریدار کویل نورد سرد ترکیه بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *