قیمت کویل نورد گرم چین در بالاترین سطح 13 ساله

قیمت کویل نورد گرم چین در یک هفته اخیر در میان کاهش قابل توجه موجودی مواد، به بالاترین سطح از ژوئیه 2008 رسید.

به گزارش فولابان به نقل از متال بولتن، در بازار چین شرقی (شانگهای) قیمت هر تن کویل نورد گرم به 5،360 تا 5،410 یوان (818 تا 825 دلار) به ازای هر تن رسید که 40 تا 80 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

موجودی کویل نورد گرم در بازار معاملات نقدی چین در سراسر این کشور به 3.85 میلیون تن در هفته منتهی به پنجشنبه کاهش یافت که 205200 تن نسبت به هفته قبل کمتر شده بود.

یک معامله‌گر مستقر در شانگهای گفت که این ارقام این واقعیت را تکرار می‌کند که تقاضای فولاد پس از سرعت گرفتن فعالیتهای تولیدی، بهبود یافته است. شاخص مدیران خرید تولید چین (PMI) در ماه مارس به 59.9 افزایش یافت، در حالی که در فوریه 50.6 بود.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط اداره ملی آمار چین (NBS) شاخص کویل گرم نورد صادراتی این کشور به 751.33 دلار به ازای هر تن فوب رسید که 0.34 دلار کاهش داشت.

از چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر این که چین می‌خواهد تخفیف صادرات کویل نورد گرم را به 4درصد یا 9درصد کاهش دهد یا به طور کلی حذف کند، در بازار منتشرشده است. در حال حاضر، تخفیف صادرات کویل نورد گرم 13درصد تعیین شده است.

چندین کارخانه بزرگ در یک هفته اخیر کویل نورد گرم را با قیمت 750 دلار در هر تن فوب ارائه می‌دادند، اما آنها به خریداران گفته‌اند که ممکن است تعدیل تخفیف ایجاد شود و خریداران باید ریسک آن را بپذیرند. این در حالی است که شرکت Yanshan Iron & Steel مستقر در شمال چین اعلام کرده که نیازی به پوشش ریسک خریداران ندارد اما قیمت پیشنهادی آن 850 دلار در هر تن است.

یک تاجر مستقر در هنگ‌کنگ گفت که مشتریان در ویتنام واردات کویل نورد گرم از هند به قیمت 805 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام را پیشنهاد دادند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *