گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – سه‌شنبه 5 اردیبهشت ماه؛

رکورد 2.5 ساله ارزش معاملات خرد بورس شکسته شد/ ورود شاخص فلزات به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 5 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار بورس امروز شروع طوفانی و بسیار پرتقاضایی داشت اما در نیمه دوم عرضه‌ها کمی زیاد شد. بر همین اساس، می‌توان گفت به رسمیت شناختن ارز توافقی توسط رئیس کل بانک مرکزی، نقطه توقف خروج پول حقیقی از سهام است. همچنین گروه‌های محصولات شیمیایی، فعالیت‌های کمکی و فلزات اساسی در صدر ورود پول خرد و گروه‌های حمل و نقل، چندرشته‌ای صنعتی و خودرو و ساخت قطعات در کانون توجه حقوقی‌ها قرار داشتند.

در همین حال، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 16 هزار و 315 میلیارد تومان رسید و از طرفی، با ثبت ارزش معاملات خرد 20 هزار و 234 میلیارد تومانی، رکورد ارزش معاملات خرد در 29 ماه اخیر شکسته شد. در واقع، آخرین بار، آذر سال 1399 بود که این ارقام به ثبت رسیده بود.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 430 نماد ( 66 درصد) و تعداد نمادهای منفی 222 نماد ( 34 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. ناگفته نماند حقیقی‌ها یک هزار و 110 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در هر حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 42 هزار و 381 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 368 هزار و 874 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 13 هزار و 49 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 781 هزار و 537 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 40 هزار و 36 واحدی، رقم یک میلیون و 710 هزار و 295 واحد را نشان داد.

نمادهای «کگل»،«فملی»،«فارس»،«فولاد»،«میدکو»،«کچاد»و«شستا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «کرازی»،«غبشهر»،«وتوس»،«شاراک»و«پترول» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «پتایر»،«سیمرغ»،«ولملت»،«واعتبار»و«آسیا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *