جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش فاصله قیمت معاملات نقدی و آتی سنگ‌آهن در چین

قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین در صبح روز پنجشنبه تا 4.3 درصدافزایش یافت و بهبودی خوبی را نسبت به جلسه قبل به دست آورد و فاصله قیمتی آن با معاملات نقدی سنگ‌آهن افزایش یافت، زیرا تقاضا برایاین ماده اولیه فولاد هنوز قوی است.

به گزارش رویترز، یک تحلیلگر مستقر در تانگشان گفت: حدس و گمان‌هایی وجود دارد که مکان‌های دیگر مانند شهر هندان در استان هبینیز محدودیت تولید را اجرا می‌کنند، اما این کار را نکرده‌اند. وی افزود: تقاضای سنگ‌آهن هنوز با تولید بالای فولاد پشتیبانی می‌شود.

طبق اعلام انجمن آهن و فولاد چین، تولید فولاد خام روزانه در کارخانه‌هایبزرگ تولید فولاد در چین در ده روز اول آوریل 2.3 میلیون تن بود که نسبت به پایان ماه مارس 2.9 درصد رشد داشته و سالانه هم 16.9 درصدجهش داشته است.

تحلیلگران Huatai Futures در این زمینه خاطرنشان کردند که هم‌اکنوناختلاف قیمت بین محموله‌های نقدی و معاملات آتی سنگ‌آهن نسبتاً زیاد است و این باعث می‌شود که قیمت‌های آتی افزایش یابد.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط موسسه SteelHome نشان می‌دهد که قیمت‌های نقدی سنگ‌آهن عیار 62 درصد برای تحویل به چین نسبت به روز معاملات قبلی 173.5 دلار در هر تن بود که بدون تغییر مانده است.

صبح پنجشنبه فعال‌ترین معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه سپتامبر، با افزایش 3.7 درصد به 1050 یوان(160.63 دلار) در هر تن رسید.

قیمت فولاد در بورس آتی شانگهای نیز افزایش یافت. قیمت میلگردبرای تحویل در ماه اکتبر، 0.3 درصد افزایش یافت و به 5144 یوان در هر تن رسید.

قیمت کویل نورد گرم که در بخش تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند هم 0.2 درصد بالاتر رفت و به 5436 یوان در هر تن رسیده است. با این حال قرارداد ژوئن برای معاملات آتی فولاد ضد زنگ در بورس شانگهای، با 0.9درصد کاهش به 13،785 یوان در هر تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors