ایران بیشترین افزایش تولید را در بین فولادسازان بزرگ جهان کسب کرد

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در ماه فوریه ۲۰۲۱ به ۲٫۳ میلیون تن رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱٫۵درصد رشد کرد.

تولید جهانی فولاد خام برای ۶۴ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد ۱۵۰٫۲ میلیون تن در فوریه ۲۰۲۱ بود که نسبت به فوریه ۲۰۲۰ رشد ۴٫۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰ ، بیشتر مناطق کاهش تولید فولاد خام را گزارش دادند که پیشگام این روند نزولی، آمریکای شمالی(۸٫۹درصد کاهش) ، اتحادیه اروپا (۷٫۱درصد کاهش) وآفریقا (۶٫۴درصد کاهش) بوده است.

چین – بزرگترین سازنده فولاد جهان – در فوریه ۲۰۲۱ حدود 83 میلیون تن تولید کرد که نسبت به فوریه سال قبل ۱۰٫۹درصد رشد داشت. کل تولید فولاد خام در کره جنوبی با رشد ۱٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود ۵٫۵میلیون تن در فوریه بود.

میزان تولید در هند ۹٫۱ میلیون تن بود که ۳٫۱ درصد کاهش داشت ، در حالی که تولید ژاپن با ۵٫۶ ​​درصد کاهش به۷٫۵ میلیون تن رسید.

تولید فولاد خام برای فوریه ۲۰۲۱ در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا ۱۱٫۹ میلیون تن بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷٫۱درصد کاهش داشت.

ایالات متحده همچنان بیشترین کاهش تولید فولاد خام را در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد گزارش کرد و در ماه فوریه تولید فولاد آمریکا با ۱۰٫۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۶٫۳ میلیون تن رسید.

در کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) ، کل تولید فولاد خام در فوریه ۲۰۲۱ به 8 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته ۱٫۵ درصد کاهش داشت. در همین حال ، روسیه ۵٫۷میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱٫۳ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل سقوط کرد.

تولید فولاد خام ترکیه در ماه فوریه 3 میلیون تن بود که سالانه ۳٫۴ درصد افزایش داشت.

برزیل ۲٫۸ میلیون تن در فوریه ۲۰۲۱ تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۳٫۸ درصد رشد داشت ، در حالی که ایران ۲٫۳میلیون تن فوریه فولاد تولید کرد که نسبت به سال قبل ۱۱٫۵درصد افزایش داشته است و بدین ترتیب بیشترین میزانافزایش در بین ۱۰ تولیدکننده فولاد برتر جهان نصیب ایران شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *