افزایش قیمت شمش فولادی در آسیا

منابع مطلع به Fastmarkets گفتند، قیمت محموله‌های شمش فولادیوارداتی به آسیا در طی هفته گذشته افزایش یافت، در حالی که تقاضایبیشتر خریداران برای افزایش موجودی انبارها و یک تحرک ناچیزصعودی در بازارهای آتی چین وجود دارد.
تعیین قیمت شمش

به گزارش فولادبان قیمت پیشنهادی شمش کوره بلند از اندونزی در ابتدای هفته 720 دلار به ازای هر تن cfr چین شنیده می‌شد.

قیمت پیشنهادی شمش کوره بلند هند هم در طول هفته 680 دلار به ازای هر تن cfr چین شنیده می‌شد، اما در بازار چین هنوز هم مقاومت قابل توجهیبرای واردات شمش فولاد هند به علت مشکلات لجستیکی وجود دارد.

به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت بندری برای کشتی‌هایی که از هند می‌آیند، برخی از خریداران چینی حاضر نیستند محموله‌های هند را خریداری کنند.

یک تاجر جنوب آسیا گفت: کشتی‌های هند برای چین یک مشکل است و بازرگانان برخی از محموله‌ها را حمل می‌کنند اما برخی نیز گیر کردند.

پیشنهادات خریداران چینی برای شمش فولادی در طول هفته گذشته بین 660 تا 670 دلار به ازای هر تن cfr بود.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش فولاد وارداتی به چین در روز جمعه 670-680 دلار در هر تن بود که 20 دلار از سطح 650-660 دلار در 28 مه بالاتر است.

اما بعد از بسته شدن پنجره ارزیابی قیمت در ساعت 6 عصر به وقت سنگاپور، Fastmarkets مطلع شد که یک خریدار چینی یک محموله شمش ویتنامی را با قیمت 708 دلار به ازای هر تن cfr برای حمل درجولای خریداری کرده است.

در آسیای جنوب شرقی شنیده می‌شود که شمش ژاپنی با قیمت 671 دلار در هر تن به اندونزی فروخته شده است. در حالی که یک خریدار در مانیل شمش کوره القایی ویتنامی (IF) را با قیمت 650 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

اما منابع مطلع گفتند که هیچ خریداری در مانیل نمی‌تواند شمش کوره بلند یا کوره قوس الکتریکی را با چنین قیمت‌های پایینی در این هفته دریافت کند چراکه پیشنهادهای حداقل 700 دلار در هر تن cfr در بازار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *