جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 26 دقیقه
کپی شد!
0

حادثه کانال سوئز قیمت فولاد را افزایش می‌دهد

منابع بازار انتظار ندارند مسدود شدن کانال سوئز توسط کشتی کانتینری Ever Given بلافاصله بر روی قیمت فولاد و فلزات در سراسر جهان تأثیر بگذارد. با این حال، این حادثه انتظارات را در مورد افزایش احتمالی نرخ‌های حمل‌ونقل باری و فشار بر موجودی کالا افزایش می‌دهد که می‌تواند قیمت فولاد و مس را افزایش دهد.

حادثه کانال سوئز قیمت فولاد را افزایش می‌دهد اخبار فولاد، کانال سوئز

به گزارش فولادبان این آبراه برای حمل‌ونقل فولاد و مواد اولیه ساخت فولاد از جمله سنگ‌آهن، گندله و بریکت گرم آهن اسفنجی بین کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و آسیا، از جمله چین استفاده می‌شود.

درک لنگستون، رئیس تحقیق در کارگزار کشتی SSY، درباره تأثیراین حادثه گفت: تأثیر این حادثه بر کالاها فراتر از نفت و گاز است.مجموعه‌ای از محموله‌های فله خشک از کانال سوئز برای دسترسی به بازارهای اصلی آسیا، از جمله غلات از دریای سیاه و اروپا، زغال‌سنگو سنگ‌آهن از دریای سیاه، به‌علاوه کودها از دریای بالتیک استفاده می‌کنند. حتی برای حمل زغال‌سنگ و کک نفتی از ایالات متحده به هند از کانال سوئز استفاده می‌شود.

لانگستون افزود: در واقع، برنامه‌های حمل‌ونقل در دریای سیاه از طریقتأخیر در کشتی‌هایی که برای بارگیری بار به بندر می‌آیند، تحت تأثیراین حادثه قرار دارند و احتمال کمبود بیشتر کشتی نیز وجود دارد.

گفته می‌شود بیش از 150 کشتی برای عبور از کانال سوئز در صف بودند.

موسسه SP Angel در این باره نوشته است: تحولات کانال سوئز همچنینباعث ایجاد عدم اطمینان در بازار کالاها می‌شود، زیرا کشتی‌ها قادر به حرکت در یکی از مهمترین مسیرهای حمل‌ونقل جهان نیستند.

موسسه Marex Spectron هم در این باره نوشته است که احتمال دارد انسداد کانال سوئز منجر به تشدید اختلالات مس در چین شود. در اینگزارش آمده است، حتی اگر انسداد ظرف چند روز برطرف شود، تعداد انبوه شناورهایی که باید پاک‌سازی کانال را انجام دهند، می‌تواند منجر به تأخیردر حمل یک‌ماهه مس از کشورهای غربی به چین شود.

سخنگوی انجمن فولاد اروپا یوروفر در این باره گفت: در حال حاضر تشخیص تأثیر این حادثه بر صنعت فولاد اروپا دشوار است. انسداد کانال سوئز در عین خبرسازی، کوتاه‌مدت است و به زودی برطرف خواهد شد.

یک معامله‌گر هم در این باره بیان کرد: اگر این مسئله طولانی‌مدت باشد، می‌تواند بر بخش فولاد اروپا تأثیر بگذارد زیرا بازار از قبل تحت فشاراست و تحویل فولاد به کندی صورت می‌گیرد.

S&P Global Platts قیمت کویل گرم نورد گرم در شمال اروپا را در بالاترین سطح خود اعلام کرد که 830 یورو در تن بود.

طبق گزارش Platts Analytics، سازمان کانال سوئز در ابتدا پیش‌بینی کرد Ever Given می‌تواند در تاریخ 25 مارس پاک‌سازی شود، اما بعداً تخمین‌های کارگزاران بندری این امر را 28 یا 29 مارس اعلام کرد.

اگر از اواسط هفته آینده ترافیک دوباره شروع شود، ممکن است 10 روز دیگر طول بکشد تا به حالت عادی برگردد. مسئله دیگر کارهایی است که باید برای ترمیم آسیب‌های ایجاد شده در ساختار کانال انجام شود.

موسسه SSY گفته که در 27 مارس موج زیادی در دریا پیش‌بینی می‌شود و این ممکن است بهترین فرصت برای رها کردن کشتی باشد.

مسدود شدن کانال سوئز بالقوه می‌تواند درمجموع 55000 TEU در روز محموله از آسیا به اروپا را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا این کشتی‌ها به دلیل تقاضای بالای بازار در حال حاضر پر از کالا هستند.

انتظار فعلی این است که پاک‌سازی کانال 2 روز طول خواهد کشید که باعث تأخیر 110،000 TEU بار می‌شود؛ به عبارت دیگر، این حادثه باعث می‌شود که یک هفته دیگر شاهد ازدحام در بنادر اروپا باشیم.

اگر مشکل ادامه پیدا کند، حمل‌ونقل جهانی می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد، زیرا بهترین راه بعدی برای دسترسی بین آسیا و اروپا در سراسر قاره آفریقا تقریباً 9000 کیلومتر بیشتر و دو هفته بیشترزمان لازم دارد.

Platts Analytics هم عنوان کرده که قیمت سوخت‌های دریایی از زمان ژانویه 2020 و در زمان حادثه Ever Given به بالاترین سطح خود رسیدهاست، در حالی که کانال سوئز در هفته‌های اخیر شاهد ترافیک نسبتاً بیشتری بوده است.

مالکان کشتی هنوز در موقعیتی نیستند که بخواهند نرخ حمل‌ونقلبیشتری را برای وسایل جدید سفارش دهند، زیرا عدم اطمینان از زمان ترخیص کشتی برای عبور عادی از کانال سوئز وجود دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors