رشد 2.9 درصدی شاخص کل/ سهام شاخص‌ساز بازهم روی خوش بازار را دیدند

با تداوم رشد سهام شاخص‌ساز در روز جاری و استقبال گرم معامله‌گران از این سهم‌ها، شاخص کل بازار سرمایه در شب چهارشنبه‌سوری سال 1399، حدود 3 درصد رشد کرد.

به گزارش فولادبان؛ نفس‌های پایانی سال نحس 99 است و خبر از سبزه و سبزی و احیای طبیعت می‌رسد، بازار سرمایه هم امروز جانی تازه گرفت و همزمان با آمدن بوی بهار، تالار شیشه‌ای رنگ سبز را به سهامداران این بازار نشان داد. به گفته کارشناسان بورس، آرام شدن بازارهای موازی از جمله طلا و سکه باعث شده تا سهامداران در روزهای پایانی سال به بورس روی آورند و از طرفی، خبر تصمیم‌گیری دوباره برای دامنه نوسان معاملات، باعث شده است تا جو دوباره به نفع بازار و سهم‌های شاخص‌ساز باشد. با این تفاسیر، می‌توان گفت هنوز جو روانی بیشتر از تحلیل تکنیکال منجر به صعود و سقوط بازار سرمایه می‌شود.

در معاملات روز جاری، نماگر اصلی بورس با افتادن روی دور صعود، چرخ رشد خود را به راه انداخت و تا انتهای معاملات، روی شیبی مثبت حرکت کرد تا با رشدی 36 هزار و 309 واحدی، به خانه یک میلیون و 290 هزار و 522 واحدی برسد. گفتنی است، این اولین بار در ماه اسفند است که شاخص کل تا این حد رشد کرده است. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز هم‌پا با شاخص کل حرکت کرد و تا انتهای معاملات 3 هزار و 86 واحد افزایش یافت و رقم 437 هزار و 926 واحدی را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی هم امروز وضعیت بسیار قابل توجهی داشت، چراکه تزریق پول و حمایت حقوقی‌ها و حقیقی‌ها در کنار هم باعث شد تا این شاخص نیز رشد قابل توجهی در واپسین نفس‌های معاملاتی اسفند 99 داشته باشد. شاخص فلزات اساسی امروز رشد 43 هزار و 583 واحدی را پشت سر گذاشت تا به 970 هزار و 623 واحدی برسد، اما تأثیرگذارترین نماد امروز در این گروه نماد «فولاد» بود که امروز بازگشایی شد.

در نمادهای معاملاتی امروز، نمادهای «برکت»، «اپال»، «ثبهساز»، «غزر»، «خساپا»، «خودرو» و «شپنا» بیشترین تراکنش را در میان تمام نمادهای بورس داشتند و در این میان، نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «وامید»، «تاپیکو»، «شپنا» و «پارس» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند حرکت شاخص کل گذاشتند و گروه‌های خودرو، شیمیایی، بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی ، پنج گروه برتر صنعتی شدند.

امروز، اقبال خوبی هم نصیب نمادهای فولادی شد؛ به طوری که نمادهای «فولاد»، «فخوز»، «فسازان»، «فجر» و «کاوه»، همگی نزدیک 6 درصد رشد کردند. نماد «کچاد» هم در معاملات امروز سبز ماند و در بازار فرابورس هم نمادهای «ذوب» و «ارفع» رشد خوبی را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *