جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روز آرام بازار فولاد در روز آتش‌بازی بازار ارز

امروز در شرایطی که از صبح تا حالا بازار ارز روی سیر صعودی قرار گرفته است، بازار فولاد کشور در تمامی حوزه‌ها کاملا آرام است و البته امروز هم مثل روزهای گذشته به تعداد نوردکاران و بنگاه‌دارانی که به طور کامل فروش محصولات خود را در سال 99 متوقف کردند، اضافه شد.

به گزارش فولادبان؛ شب چهارشنبه سوری است و از همین حالا صدای ترقه‌بازی از گوشه و کنار شهر به گوش می‌رسد. در این شرایط بازار ارز نیز آتش‌بازی نسبتا شدیدی را آغاز کرده و نرخ دلار نقدی از صبح تا حالا روی ریل صعودی قرار گرفته است؛ به نحوی که هم‌اکنون (15:30 سه‌شنبه 26 اسفند) نرخ دلار نقدی در بازار آزاد با رشدی 400 تومانی نسبت به عصر دیروز به 24 هزار و 900 تومان رسیده و نرخ فروش اسکناس دلار روی تابلوی صرافی ملی نیز با افزایشی 174 تومانی به رقم 24 هزار و 90 تومان رسیده است.

برخی کارشناسان بازار ارز علت افزایش قیمت امروز نرخ دلار را به بالا رفتن تقاضای طبیعی برای خرید دلار در ایام نزدیک به سال نو ربط می‌دهند؛ چراکه اصولا در این ایام کم نیستند ثروتمندانی که با وجود شرایط کرونایی و اقتصادی موجود، بازهم در این تعطیلات به دنبال رفتن به مسافرت‌های خارجی هستند؛ البته برخی هم می‌گویند احتمال پیش‌خور شدن برخی خبرهای سیاسی ضدبرجامی نیز در بازار ارز وجود دارد و همین مساله به آتش‌بازی امروز بازار ارز دامن زده است.

در این میان اما امروز بازار آهن روز بسیار آرامی را سپری کرد و مثل روزهای گذشته بر تعداد نوردکاران و بنکدارانی که به طور کامل فروش‌هایشان را بستند و همه معاملات را به سال آینده موکول کردند، افزوده شد؛ به همین دلیل، به صورت کلی در تمام حوزه‌های محصولات فولادی شاهد ثبات نسبی بیشتر قیمت‌ها و حتی ارائه برخی تخفیفات اندک برای به نتیجه رساندن معاملات شب عیدی بودیم.

اگرچه امروز هم برخی نوردکاران و پروفیل‌سازان روی موج افزایش دلار کمی برای افزایش قیمت‌ها تلاش کردند که البته این تلاش‌ها در شرایط رکودی و نوروزی این روزهای بازار به نتیجه نرسید. البته کم نیستند کارشناسانی که آرام گرفتن امروز بازار ورق و پروفیل پس از چند روز افزایشی را به آتش زیر خاکستر تشبیه می‌کنند و معتقدند مقاومت برخی فعالان بازار ورق در برابر آزادسازی واردات این محصول در سال آینده، شروع 1400 را با رشد شدید نرخ ورق و پروفیل همراه خواهد کرد.

در هر صورت، امروز براساس قیمت‌های اعلامی درب کارخانه نوردکارانی که هنوز فروش خود را در سال 99 متوقف نکرده‌اند؛ عمده تولیدکنندگان میلگرد آجدار نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و تعداد اندکی از شرکت‌ها قیمت‌های خود را بین 50 تا 150 تومان افزایش دادند؛ محدوده قیمتی میلگرد 14 آجدار نیز در کانال 12 هزار و 400 تا 13 هزار و 400 تومان قرار گرفته است.

امروز همچنین عمده تولیدکنندگان نبشی، ناودانی، سپری و تیرآهن قیمت محصولاتشان را ثابت نگه داشتند و بیشتر بنگاه‌داران فروشنده این محصولات نیز تغییری در قیمت‌های اعلامی آن ایجاد نکردند. شنیده‌های ما از بنگاه‌های تهران نیز از ثبات نسبی قیمت تقریبا همه سایزهای تیرآهن ذوب آهن اصفهان حکایت دارد و فقط قیمت هر شاخه از تیرآهن 14 این شرکت در بازار آزاد نسبت به دیروز 10 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

در روز جاری همچنین عمده تولیدکنندگان پروفیل یا اصلا اعلام قیمت نکردند یا نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند. فقط برخی شرکت‌ها از جمله گروه صنعتی یاران و پروفیل تهران شرق نرخ انواع پروفیل با ضخامت 2 خود را 100 تومان افزایش دادند؛ محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت 2 نیز بسته به ورق استفاده‌شده و شرکت تولیدکننده به طور تقریبی در کانال 21 هزار تا 22 هزار و 500 تومان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors