جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تلاش‌های بی‌نتیجه بورس برای خروج از منفی شدن

امروز در حالی که بورس با سقوط آزاد کارش را آغاز کرد، در ادامه معاملات با وجود صعود ملایم، راه بازگشت خود به منطقه سبز را پیدا نکرد و باز هم یک روز قرمز دیگر را پشت سر گذاشت.

به گزارش فولادبان؛ در تداوم حال بد این روزهای بورس، امروز هم بازار سرمایه با وجود شنیدن خبرهای ایجاد تالار حراج باز فولادی‌ها در بورس کالا و دیگر مسائل، با سر به زمین خورد، اما برخی سهامداران حقوقی نگذاشتند که این شاخص در منطقه زیر 1.2 میلیون واحدی باقی بماند و دوباره توانستند شاخص را بالا بیاورند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، علت اصلی افت این روزهای بازار تداوم اختلافات دولت و مجلس است که همزمان با انتخاب رئیس جدید سازمان بورس، این اختلافات بالاتر هم گرفت. با این حال، در میان صنایع امروز، گروه‌های چندرشته‌ای، فرآوره‌های نفتی و همچنین سیمان بهترین عملکرد را داشتند.

شاخص کل بازار سرمایه امروز در ابتدای معاملات شیرجه اسکای دایوینگ را امتحان کرد و با افت شدید بیش از 19 هزار واحدی دوباره به زیر 1.2 میلیون واحد آمد، اما این سهامداران حقوقی بودند که دوباره با افزایش خرید خود توانستند این شاخص را بالا بیاورند و در نهایت این شاخص با رشد ملایمی که داشت، بازهم نتوانست به منطقه سبز وارد شود و در زمان پایان معاملات افت بیش از 7 هزار واحدی را تجربه کرد.

در معاملات روز جاری بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن نیز تقریبا شبیه شاخص کل عمل کرد، اما سرعت افت و خیز این شاخص کمتر و ملایم‌تر بود و در انتهای معاملات، بیش از 2 هزار واحد کاهش داشت.

امروز که فلزات اساسی یکی از صنایع کم‌اقبال بازار بود و معاملات زیادی در این گروه انجام نشد، وضعیت خوبی نداشت. شاخص فلزات اساسی در 30 دقیقه ابتدایی معاملات روز جاری، بیش از 20 هزار واحد افت کرد، ولی ادامه روند معاملات و بهتر شدن وضعیت برخی نمادهای این گروه باعث شد که شاخص فلزات اساسی هم دوباره رشد کند و تا 834 هزار و 122 واحد بالا بیاید.

روی هم رفته، شاخص کل در زمان بسته شدن معاملات (12:30 چهارشنبه 8 بهمن) 7 هزار و 279 واحد افت کرد و به یک میلیون و 207 هزار و 753 واحد رسید. شاخص هم‌وزن با کاهش 2 هزار و 150 واحدی، روی 424 هزار و 719 واحد ایستاد و شاخص فلزات اساسی این بازار هم امروز با سقوط 4 هزار و 961 واحدی، رقم 834 هزار و 122 واحد را نشان داد.

امروز، نمادهای «شستا»، «شپنا»، «خساپا»، «خودرو»، «ولپارس» و «خگستر» پرتراکنش‌ترین‌های بازار بودند، اما نمادهای «فارس»، «شستا»، «فملی»، «خودرو»، «حکشتی» و «رمپنا» بیشترین تأثیر منفی و نماد «شپنا» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص داشتند.

در میان نمادهای فولادی هم که بیشترشان منفی خوردند، نمادهای «فخاس»، «فخوز»، «فولاژ»، «کاوه» و «کویر» افت قیمت را تجربه کردند. امروز نماد «ذوب» هم در فرابورس نتوانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و امروز هم قرمزپوش شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors