صادرات فولاد ژاپن در ماه اکتبر 13 درصد کاهش یافت

صادرات فولاد ژاپن در ماه اکتبر به همه مقاصد اصلی این کشور به‌جز چین دچار کاهش محسوسی شد و به نظر می‌رسد این روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش فولادبان؛ آخرین گزارش وزارت دارایی ژاپن نشان می‌دهد که در ماه اکتبر، کل صادرات فولاد این کشور با 13 درصد کاهش نسبت به اکتبر سال گذشته به 2.47 میلیون تن رسید. این برای ششمین ماه متوالی است که صادرات فولاد ژاپن نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است، زیرا فولادسازان این کشور بر عرضه داخلی تمرکز کرده‌اند.

البته بازار آسیا همچنان اصلی‌ترین مقصد صادرات فولاد ژاپن است. در ماه اکتبر، صادرات فولاد ژاپن به آسیا به 1.97 میلیون تن رسید که در مقایسه با اکتبر سال گذشته 12.4 درصد و نسبت به ماه سپتامبر امسال 2 درصد کاهش داشت.

به دلیل تقاضای زیاد فولاد چین خصوصا در بخش‌های ساخت‌وساز و خودرو، صادرات فولاد ژاپن به چین با 6.8 درصد افزایش نسبت به اکتبر سال گذشته به 457 هزار تن رسید. البته صادرات فولاد ژاپن به چین در ماه اکتبر 21.9 درصد کمتر از ماه سپتامبر بود.

صادرات فولاد ژاپن به کشورهای عضو پیمان آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) نیز به دلیل رقابت شدید با روسیه و چین، با کاهش 21.7 درصدی به 770 هزار تن در سال رسیده است. صادرات فولاد ژاپن به کره جنوبی هم با 21.9 درصد کاهش به 359 هزار تن رسید.

انتظار می‌رود مجموع صادرات فولاد ژاپن در سال جاری میلادی با 8.7 درصد کاهش نسبت به سال 2019 مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *