بازگشت بورس به روزهای سبز خود/ فلزات اساسی با حمایت زیاد رشد کردند

بازار سرمایه با بازگشت به سوی سهم‌های بنیادی و بزرگ دوباره قدم به سوی سبز شدن گذاشت و در این میان، فلزات اساسی هم با مورد حمایت قرار گرفتن توانستند بهترین عملکرد را نشان دهند و در پیشرفت بازار نقش داشته باشند.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

به گزارش فولادبان؛ بورس با رشد خفیف روز گذشته خود، توانست امید را به این بازار بازگرداند. به همین طریق امروز هم بازار با حمایت سهامداران از سهم‌های بنیادی گروه‌های خودرویی، فلزات و پالایشی بالا آمد و به نظر می‌رسد که در معاملات روز جاری رشد ملایم نرخ ارز و همچنین بالا رفتن قیمت‌ها در همه بازارهای جهانی و داغ شدن بازار سهم‌های صادرات‌محور، بالاخره اثر خود را روی بازار گذاشت و شاخص کل رشد خوبی را تجربه کرد.

در معاملات امروز، شاخص کل بورس در مجموع روندی صعودی داشت و در ابتدای معاملات، این شاخص با شیب تند، 9 هزار واحد بالا آمد. با این حال در میانه مسیر، به دلیل فشار عرضه سهم‌های کوچک، این شاخص دچار تغییراتی شد، یعنی بازار در عین صعودی بودن، افت‌هایی را هم تجربه کرد و در انتهای معاملات با اینکه سر شاخص کمی به سمت پایین متمایل شد، در نهایت بیش از 19 هزار واحد افزایش یافت.

شاخص کل هم‌وزن هم در معاملات امروز با وجود افت برخی سهم‌های کوچکتر به دلیل رشد سهم‌های بزرگ بازار، به طور کامل روی شیبی شبیه شیب رو به بالای سعادت‌آباد که ابتدا تند و بعد ملایم می‌شود، رشد 1.49 درصدی را تجربه کرد.

شاخص فلزات اساسی هم با اینکه در کل حالتی افزایشی داشت، کمی هم در میان راه افت‌وخیز را تجربه کرد. این شاخص ابتدای کار را تا 966 هزار واحد با شیبی تند راه افتاد، ولی همین نقطه، تقطه اوج فلزات اساسی شد و شاخص این گروه از این نقطه بالاتر نرفت. فلزات اساسی امروز با وجود افت و خیزهای خود در مجموع نزدیک 7 هزار واحد رشد کرد.

روی هم رفته، شاخص کل در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 دوشنبه 15 دی) رشد 1.41 درصدی را تجربه کرد و به یک میلیون و 374 هزار و 499 واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 6 هزار و 777 واحد بالاتر از روز گذشته قرار گرفت و روی رقم 462 هزار و 478 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم 6 هزار و 848 واحد رشد کرد و در نهایت، 964 هزار و 718 واحدی را نشان داد.

امروز نمادهای «شستا»، «برکت»، «ولپارس»، «خودرو»، «شپنا»، «ثامید» و «کاما» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند و نمادهای «فارس»، «وبملت»، «فملی»، «اخابر»، «خودرو»، «وتجارت» و «وپاسار» هم بیشترین تأثیر را روی شاخص گذاشتند.

در میان نمادهای فولادی هم که امروز اکثرا با تقاضای زیاد همراه بودند، عمده نمادها در روز جاری جامه سبز را بر تن کردند و در این میان، نمادهای «کالسیمین»، «سپتا»، «غلتک‌سازان سپاهان»، «نورد و قطعات فولادی» و «فولاد آلیاژی ایران» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *