جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

کاهش محدودیت‌های برقی در صنعت فولاد/ قطع برق بدون هماهنگی به دستگاه‌ها و خط تولید فولاد آسیب می‌زند

رئیس اتحادیه آهن کرمانشاه گفت: با توجه به ویژه بودن ساز و کار تولید فولاد که در آن پروسه ذوب فولاد در کوره‌ها صورت می‌گیرد، زمانی که بدون هماهنگی برق را قطع می‌کنند، فولاد ذوب شده دوباره به حالت قبلی بازمی‌گردد و آسیب‌های جدی به دستگاه‌ها و خط تولید می‌زند.

کاهش محدودیت‌های برقی در صنعت فولاد/ قطع برق بدون هماهنگی به دستگاه‌ها و خط تولید فولاد آسیب می‌زند اخبار

کوروش امیری در گفتگو با فولادبان در رابطه با قطعی و کمبود برق در صنعت فولاد اظهارداشت: قطعی برق در چند سال گذشته تأثیر بسزایی در صنعت فولاد و تولید این حوزه داشت اما در سال جاری با اقدامات انجام شده، بخشی از این محدودیت‌ها کاهش پیدا کرد.

وی گفت: البته در سال‌های اخیر با توجه به افزایش مصرف برق و به وجود آمدن برخی صنایع جدید که استفاده از برق را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند، باعث شده استفاده از برق به شدت افزایش یابد.

امیری اضافه کرد: به طور کلی تمام صنایع تولیدی و کارگاهی در کشور با مشکلات مختلفی از جمله مسائل حوزه‌های بین المللی مانند جنگ روسیه و اوکراین و مسائل داخل کشور مانند برجام و نوسان نرخ دلار مواجه شده‌اند و این اتفاقات علاوه بر تأثیر منفی بر اشتغال زایی، به دلیل کمبود عرضه، افزایش قیمت محصولات را به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه آهن کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به ویژه بودن ساز و کار تولید فولاد که در آن پروسه ذوب فولاد در کوره‌ها صورت می‌گیرد، زمانی که بدون هماهنگی برق را قطع می‌کنند، فولاد ذوب شده دوباره به حالت قبلی بازمی‌گردد و آسیب‌های جدی به دستگاه‌ها و خط تولید می‌زند.

امیری با اشاره به تأثیر مهم برق در این حوزه بیان کرد: همچنین بالا بردن قیمت برق برای تولید فولاد اصلا به صرفه نیست، چرا که در ایران تولید کنندگان مجبورند از سنگ آهن و گاز برای تولید استفاده کنند و مزیت تولید فولاد، سنگ آهن و سوخت ارزان است که با حذف این دو عامل تولید فولاد در ایران مزیت نسبی خود را از دست خواهد داد.

وی گفت: محدودیت‌های برقی در تولید فولاد اثر منفی خواهد داشت و باعث بالا رفتن قیمت و آسیب زدن به این صنعت می‌شود به گونه‌ای که آسیب‌های جدی به خط تولید و کارخانه‌های تولید فولاد وارد خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors