سوال نمایندگان از وزیر درباره دخانیات و فولاد مبارکه/ بررسی طرح فولادی مجلس در آینده‌ای نزدیک

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره جلسه روز گذشته این کمیسیون با وزیر صمت توضیح داد: این جلسه در دو محور طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات ایران و فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد و وزیر صمت به سؤالات نمایندگان در این دو زمینه پاسخ داد. همچنین در صورت فراهم شدن فرصت، طرح مجلس برای مدیریت بازار فولاد در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مطرح و بررسی خواهد شد.
علی جدی

به گزارش فولادبان؛ روز گذشته در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در جلسه‌ای که با اعضای این کمیسیون داشته است، توافقاتی در زمینه فولاد، خودرو و صنایع دیگر داشته‌اند. اخبار منتشرشده در خبرگزاری‌ها نشان می‌داد که بیشتر بحث این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت حول موضواعت مربوط به خودرو بود و البته در این جلسه صحبت‌هایی هم درباره فولاد مطرح شده است. با این حال، ما در پیگیری خود از این جلسه به سراغ نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفته‌ایم تا اطلاعات بیشتری از جلسه دیروز به دست آوریم.

علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فولادبان در رابطه با جلسه روز گذشته این کمیسیون با رزم حسینی، وزیر صمت توضیح داد: جلسه روز گذشته کمیسیون با وزیر صمت حول دو محور اصلی بررسی طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات ایران و همچنین فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد که جنبه پرسش و پاسخ داشت. در بحث دخانیات که آقای علی‌اکبر کریمی درباره اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره آن قانع نشده بود و علاوه بر این، در مبحث فولاد هم طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان مطرح شده است که پیش از این در جلسات کمیسیون مطرح شده بود و قرار است در کمیسیون تصمیم‌گیری شود که این طرح بررسی شود یا خیر.

وی افزود: اصولا فرآیند شروع یک طرح تحقیق و تفحص در مجلس به این صورت است که وقتی مسئولان به نمایندگان طرح تحقیق و تفحص پاسخ می‌دهند، نظرات آنها درباره طرح تحقیق پرسیده و سپس به نمایندگان تحویل داده می‌شود و نماینده‌ای که به عنوان نماینده طرح تحقیق انتخاب شده، نظر خودش را به کمیسیون اعلام می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: پس از مطرح شدن نظر نماینده طرح در کمیسیون، کمیسیون مربوطه رأی‌گیری برگزار می‌کند که این طرح را در صحن علنی اعلام کند یا خیر و درباره طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هم کمیسیون صنایع هم به عنوان کمیسیون تخصصی صحبت‌های طرفین را شنیده و قرار است به زودی نظر نهایی خودش را اعلام کند. یعنی حتی با قانع نشدن نماینده‌ای هم که طراح تحقیق و تفحص بوده، بازهم کمیسیون نظر خودش را مطرح می‌کند و اگر نماینده طراح قانع نشود، کمیسیون عموما رأی منفی به طرح تحقیق و تفحص نمی‌دهد و معمولاً نظرات نمایندگان مثبت است.

جدی در رابطه با بررسی طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای مدیریت بازار فولاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: این طرح در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و اگر وقت یاری کند، در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مطرح و بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *