Please use a valid API Key وضعیت نامناسب تولید فولاد در اروپا تا 2 سال آینده - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وضعیت نامناسب تولید فولاد در اروپا تا 2 سال آینده

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی به بررسی چشم‌انداز تولید فولاد در قاره اروپا پرداخته است که براساس آن به نظر می‌رسد با وجود رشد 9 درصدی تولید فولاد اروپا در سال 2021 و 5 درصدی در سال 2022، حتی در دو سال آینده نیز میزان عرضه فولاد توسط اروپا زیر سطح سال 2018 باقی بماند و به این ترتیب، وضعیت تولید فولاد در این قاره تا 2 سال آینده نیز همچنان نامناسب خواهد ماند.
Please use a valid API Key

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه اقتصادی اکونومیست؛ در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، کاهش تولید فولاد در سه‌ماهه چهارم سال 2019 و سه‌ماهه اول سال جاری میلادی (به دلیل کاهش تقاضا) حتی قبل از تأثیر ویروس کرونا باعث کاهش 10.5 درصدی تولید در سه‌ماهه اول 2020 نسبت به مدت مشابه سال 2019 شد.

سقوط تقاضا ناشی از ویروس کرونا هم باعث تعطیلی بیشتر صنعت فولاد اروپا شد؛ به عنوان مثال شرکت ArcelorMittal اعلام کرد، چهار کوره بلند و کوره قوس الکتریکی را در اروپا تعطیل می‌کند و راه‌اندازی مجدد کوره‌هایی که در سال 2019 خاموش شده بودند را هم به تعویق انداخت.

سایر فولادسازان اروپایی نیز همین کار را دنبال کردند، Thyssenkrupp، Voestalpine، Liberty، SSAB، British Steel، Tata Steel و دیگران تولیدات خود را کاهش دادند. تمام سازندگان فولاد به شیوه کوره قوس الکتریکی در ایتالیا از اواسط ماه مارس به مدت یک ماه تعطیل بودند. تولید فولاد در سه‌ماهه دوم 25 درصد کاهش یافت و در نیمه اول سال جاری میلادی 18.7 درصد کاهش داشت. در سه‌ماهه سوم سال 2020 هم تولید فولاد 18 درصد پایین‌تر از سال قبل بود.

بر این اساس، واحد اطلاعات اکونومیست در حال تخمین کاهش 15 درصدی تولید فولاد در اروپا در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته است؛ البته باید توجه داشت با شروع مجدد فعالیت کوره‌های ArcelorMittal در فرانسه و اسپانیا در ماه آگوست و سپتامبر، شرکت‌های Voestalpine و Liberty نیز در ماه سپتامبر به سطوح بالاتر تولید بازگشتند. اگرچه در سال 2021 بهبودی 9 درصدی در تولید فولاد اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد، اما اکونومیست معتقد است که برخی از شرکت‌های فولادی اتحادیه اروپا با توجه به بدهی بالایشان، قادر نخواهند بود از رکود اقتصادی خارج شوند و ممکن است به طور دائم تعطیل شوند. این وضعیت، میزان تولید بلندمدت فولاد در اروپا را محدود می‌کند و حتی با رشد 5 درصدی در سال 2022، تولید فولاد در اروپا 10 درصد زیر سطح 2018 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors