Please use a valid API Key بالاترین رشد هفتگی قیمت سنگ آهن در سه ماه اخیر - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بالاترین رشد هفتگی قیمت سنگ آهن در سه ماه اخیر

قیمت سنگ آهن در هفته گذشته بیشترین رشد هفتگی سه ماه اخیر را به دست آورد.

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز؛ قیمت جهانی سنگ آهن در یک هفته گذشته به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید.

به نحوی که شاخص قیمت سنگ آهن در بورس دالیان چین با افزایش امیدها نسبت به رشد تقاضای چین به علت کاهش موجودی ذخایر سنگ آهن این کشور، در هفته گذشته با رشد چشمگیری به کار خود پایان داد.

قیمت سنگ آهن در هفته گذشته در بورس دالیان 5.3 درصد رشد کرد که از اوایل آگوست، بیشترین رشد هفتگی محسوب می‌شود. در بورس سنگاپور هم شاخص قیمت سنگ آهن در هفته گذشته 4.2 درصد بالا رفت.

به گفته کارشناسان، افزایش مصرف تقاضای سنگ آهن از سوی کارخانجات و صنایع یکی از دلایل رشد قیمت سنگ آهن بوده است. روز پنجشنبه قیمت سنگ آهن به 124.5 دلار در تن رسید که بالاترین نرخ آن در 4 هفته اخیر است.

ذخایر 5 محصول فولادی اصلی در چین در هفته اخیر به کمترین سطح خود در 10 ماه اخیر یعنی 5.2 میلیون تن رسید. این آمار را موسسه Mysteel بر مبنای نظرسنجی از 184 کارخانه فولادسازی چین به دست آورده است.

به گفته تحلیلگران، در هفته اخیر ذخایر فولادی چین یک میلیون تن کاهش یافت. اما برخی کارشناسان هم می‌گویند سیاست‌های قریب‌الوقوع دولت چین برای مهار قیمت مسکن، احتمال دارد چشم‌انداز تقاضای سنگ آهن را کاهش دهد.

به گفته آنها با وجودی که کاهش ذخایر محصولات فولادی چین نشانه مثبتی از رشد تقاضای سنگ آهن است اما محدودیت‌هایی که بر بخش املاک چین وضع خواهد شد، نشانه کاهش تقاضای سنگ آهن در این کشور خواهد بود. در هر صورت به نظر می‌رسد چین به علت رشد شدید قیمت مسکن می‌خواهد سیاست‌هایی کنترلی در این بخش اتخاذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors