رانت در زنجیره فولاد دور از انتظار نیست

مدیرعامل نورد آذر امین با تأکید بر اینکه ترکیب اعضای هیئت مدیره بورس کالا تغییری نکرده است، گفت: با این هیئت مدیره احتمال ایجاد رانت در زنجیره فولاد وجود دارد.

حسین نایب درختان در گفتگو با فولادبان در رابطه با اعضای جدید هیئت مدیره بورس کالا گفت: انتخاب این گروه‌ها به عنوان اعضای هیئت مدیره بورس کالا درست نیست چراکه بسیاری از کارخانه‌های نورد و ذوبی هم خصوصی در زنجیره فولاد فعالیت می‌کنند که اشتغال در این واحدها نسبت به واحدهای فولادساز دولتی بیشتر است و اگر این اتفاق بیفتد، برنامه سال‌های قبل تکرار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اختلاف قیمت 5 درصدی شمش و میلگرد از جمله اقداماتی بود که اعضای هیئت مدیره سابق بورس کالا انجام دادند و باید توجه داشت که اقتصاد کشور و همچنین، اشتغال با این اقدامات از بین می‌رود و مشکلات جامعه روز به روز افزوده می‌شود.

مدیرعامل نورد آذر امین با تأکید بر حضور فعالان صنعتی خصوصی در هیئت مدیره بورس کالا افزود: انتخابات اعضای هیئت مدیره بورس کالا باید به گونه‌ای باشد که تنها از میان تولیدکنندگان محصولات میانی زنجیره افرادی انتخاب نشوند بلکه از تولیدکنندگان بالادستی و پایین‌دستی هم در بین آن‌ها باشند.

نایب درختان تصریح کرد: شرکت‌های خصولتی درگیری‌های مالیاتی و حقوقی دارند و این در حالی است که بخش‌های خصوصی حقوق کارگران و کارمندان خود را به موقع پرداخت می‌کنند و درگیری مالی زیادی ندارند.

وی در پایان گفت: اعضای هیئت مدیره بورس کالا همان ترکیب قبلی خود را حفظ کرده‌اند و به نظر می‌رسد که رویه قبلی خود را ادامه دهند و همان تصمیم‌هایی را بگیرند که تنها حلقه میانی زنجیره فولاد با آن‌ها منتفع شود بنابراین، رانت در این زنجیره دور از انتظار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *