جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیا اعتراضات هواداران ترامپ راه به جایی می‌برد؟

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشکلات زیادی در این کشور آغاز شد و بحث‌ها بین طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بالا گرفت و ترامپ و بایدن، هردو ادعای پیروزی در انتخابات داشتند تا اینکه نتیجه آرای الکترال ایالت‌های آمریکا به طور قطعی مشخص شد و می‌توان گفت بایدن تقریبا به صورت قطعی رئیس جمهور چهل و ششم آمریکا شده است، اما این ترامپ و هواداران او هستند که به نتیجه انتخابات و انتقال قدرت اعتراض دارند و هنوز مشخص نیست این اعتراض‌ها به کجا خواهد رسید.

به گزارش فولادبان؛ خیابان‌های آمریکا این روزها پر از سر و صدا شده‌اند، سر و صدایی که البته از زمان مرگ جرج فلوید آغاز شد. درست است که انتخابات ریاست جمهوری این سر و صداها را کم کرد، اما هنوز هم به نظر می‌رسد هیاهوی مردم ادامه دارد، چراکه معترضان به نتایج انتخابات در خیابان‌های آمریکا فریاد «رأی من کجاست؟» سر می‌دهند. گرچه که پرواضح است هوادران ترامپ در موضعی کاملا مقابل معترضان به نژادپرستی قرار دارند.

ماجراهای اعتراضات ترامپ از همان روز بعد از رأی‌گیری آغاز شد، روزی که شمارش آرای ایالت‌های آمریکا میزان رأی الکترال جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بالاتر نشان داد؛ هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا خود را پیروز میدان نبرد می‌دانستند. دو روز پیش هم با اعلام خبر آبی شدن رنگ ایالت جورجیا، تعداد آرای الکترال این پیرمرد دموکرات به 306 رسید و عملا کار ترامپ با وجود پیروزی در کارولینای شمالی، تمام شد، اما این نامزد جمهوری‌خواه هنوز زیر بار پذیرش شکست خود در انتخابات نرفته است.

با وجود اینکه نتیجه آرا در جورجیا به صورت قطعی اعلام شده است، اما اعتراضات گسترده و مکرر ترامپ باعث شد تا مسئولان این ایالت دستور شمارش مجدد رأی‌ها به صورت دستی را صادر کنند، اما از همان ابتدای بازشماری، مسئولان برگزاری انتخابات و فرماندار جورجیا اعلام کردند که هیچ اشتباهی در شمارش صورت نگرفته و نتایج انتخابات آمریکا به ضرر ترامپ تمام شده است.

اما ترامپ هنوز خود را برنده انتخابات می‌داند و معتقد است که کلید کاخ سفید باید در مشت او بماند؛ مرد قمارباز ادعا می‌کند که در شمارش آرا تقلب صورت گرفته است و رئیس جمهور ایالات متحده در چهار سال بعدی نیز باید خود او باشد. ترامپ اکنون دست به دامن دادگاه‌های ایالتی شده است تا بتواند از این طریق اقبالی کسب کند و رأی چند ایالت را به نفع خودش بازگرداند، اما این شکایت‌ها هنوز در دادگاه‌های ایالتی جواب مثبتی برای او نداشته و حکم پیروزی بایدن در آن ایالت‌ها صادر شده است.

همچنین هواداران ترامپ هم بیکار ننشسته‌اند. کسانی که از ترامپ حمایت کرده بودند، با رئیس جمهور منتخب خودشان از همان ابتدای ماجرا هم‌عقیده بودند و در روزهای شمارش آرا جلوی نهادهای رأی‌گیری ایالت‌های مختلف به دنبال رأی خود بودند و عقیده داشتند که رأی آن‌ها شمرده نشده است و اکنون هم در خیابان‌های واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا دست به تجمع زده‌اند، ولی این اعتراضات هنوز راه به جایی نبرده است.

در روزهای اخیر مبارزات انتخاباتی ترامپ در دادگاه‌های عالی ایالت‌های پنسیلوانیا و میشیگان به جایی نرسیده است و در دادگاه ایالتی آریزونا ام تیم وکلای ترامپ خودشان شکایت خود را پس گرفتند، ولی با این وجود خبرگزاری سی‌ان‌ان اعلام کرده است که ترامپ پس از باخت‌های سنگینش مقابل بایدن چه در دادگاه و چه در شمارش آرا، رودی جولیانی را مسئول شکست نبرد قانونی پساانتخاباتی خود می‌داند.

دیروز هم معترضان به نتیجه انتخابات در واشنگتن دی‌سی تمام شهر را به هم ریختند و تظاهراتی برای پس گرفتن رأیشان انجام دادند تا اعلام کنند که همه‌جوره پشت ترامپ ایستاده‌اند. هواخواهان بایدن هم در مقابل سکوت نکردند و با مخالفان نتیجه انتخابات به صورت فیزیکی و به سبک فیلم “باشگاه مشت‌زنی” درگیر شدند. در این میان، کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید هم با انتشار پیامی در توئیتر از حضور یک میلیون نفر در این اعتراضات خبر داده، ولی هواداران بایدن او را به سخره گرفته‌اند.

گفتنی است، هواداران ترامپ پس از توئیت وی با نوشته‌ای که در آن انتخابات آمریکا را ناسالم دانست و مسئول آن را دموکرات‌ها معرفی کرد، قرار گذاشته‌اند طی روزهای آینده تجمعاتی را با عنوان «دزدی را متوقف کنید» در ایالت‌های پنسیلوانیا و میشیگان برگزار کنند، اما به نظر می‌رسد این اعتراضات در نهایت راه به جایی نبرد و بنابراین دولت ترامپ دیگر نفس‌های آخر خود را می‌کشد و کم‌کم، دونالد و ملانیا باید اثاث خود را از کاخ سفید جمع کنند تا جو و جیل کلید را از آن‌ها تحویل بگیرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors