واردات سنگ‌آهن چین به کمترین میزان در 13 ماه گذشته رسید

 با کاهش میزان حمل‌ونقل، واردات سنگ‌آهن چین در ماه ژوئن به کمترین میزان در 13 ماه گذشته کاهش یافت و تحلیلگران انتظار دارند که تقاضا در نیمه دوم سال نیز همچنان کاهش یابد.

به گزارش فولادبان و به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های اداره کل گمرک چین نشان داد بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن در جهان ماه گذشته 89.42 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده که 0.4 درصد کمتر از ماه می است. واردات سنگ‌آهن در ماه ژوئن 12.1 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش داشت.

طبق اطلاعات گمرک، در نیمه اول سال 2021، چین 560.7 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده که 2.6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

تولید قوی فولاد و سود بالای کارخانه‌ها به تقاضای سنگ‌آهن در چین در نیمه اول سال دامن زده بود و همچنین قیمت مواد اولیه را به بالاترین حد خود رسانده بود.

ارزش سنگ‌آهن وارداتی طی دوره ژانویه-ژوئن نسبت به سال قبل 71.7 درصد افزایش داشته است.

با این حال، همانطور که چین وعده داده است برای کمک به تحقق اهداف جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، قرار است تولید سالانه فولاد خام خود را کنترل کند، به همین دلیل تحلیلگران انتظار دارند مصرف فولاد در این کشور کاهش یابد.

روهان کندال، رئیس تحقیق سنگ‌آهن موسسه وود مکنزی، قبل از انتشار این داده‌ها، گفت: با ورود به نیمه دوم سال، همه نگاه‌ها معطوف خواهد شد به میزان کاهش تقاضای چین و رشد عرضه برزیل.

موسسه وود مکنزی پیش‌بینی قیمت سنگ‌آهن خود را برای سه‌ماهه سوم به 185 دلار در هر تن CFR کاهش داده در حالی که برای سه‌ماهه دوم قیمت 200 دلار در هر تن را برای سنگ‌آهن برآورد کرده بود.

تحلیلگران بانک UBS هم معتقدند اگر چین تولید فولاد خود را کاهش دهد و تولید آن در سال 2021 ثابت باشد قیمت سنگ‌آهن نزولی خواهد شد.

UBS در یادداشتی نوشته است: محدودیت‌های کارخانه‌های تولید فولاد چین می‌تواند در نیمه دوم سال حدود 75 میلیون تن تقاضای سنگ‌آهن را کاهش دهد.

داده‌های گمرک چین همچنین نشان داد که صادرات محصولات فولادی چین با 22.5 درصد رشد نسبت به ماه قبل به 6.46 میلیون تن در ماه ژوئن رسیده است، در حالی که واردات با 2.5 درصد افزایش به 1.25 میلیون تن رسیده است.

بر اساس اطلاعات گمرک چین در نیمه اول سال 37.38 میلیون تن فولاد صادر کرده و 7.35 میلیون تن فولاد از بازارهای خارج از کشور وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *