روند معکوس قیمت میلگرد در ترکیه، کاهش در بازار داخل، افزایش در صادرات

طی یک هفته اخیر قیمت محصولات فولادی بلند در بازار ترکیه با کاهش تدریجی مواجه شد.
میلگرد

به گزارش فولادبان به نقل از Fastmarkets، قیمت میلگرد در ترکیه، تحویل درب کارخانه، با احتساب ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده، در هفته اخیر به هر تن ۴۰۰۰ تا ۴۰۱۰ لیر (۵۳۵-۵۳۳ دلار) رسید که نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل (۴۰۸۰-۴۰۵۰ لیر) روند کاهشی داشته است.

به گفته فعالان بازار، تقاضا در بازار ترکیه برای میلگرد آجدار و میلگرد کلاف بسیار پایین است. کارخانجات فولادسازی ترکیه برای تحریک تقاضا مجبور به کاهش قیمت محصولاتشان شده‌اند اما به نظر می‌رسد که خریداران همچنان تمایلی به خرید ندارند.

تجار بازار فولاد ترکیه به علت افت تقاضا قیمت محصولات فولادی را پایین آورده‌اند اما خریداران همچنان به بازار ورود نمی‌کنند. قیمت میلگرد در منطقه استانبول حدود ۴۰۵۰-۴۰۱۰ لیر در تن، تحویل درب کارخانه، است در حالی که در سایر مناطق ترکیه قیمت میلگرد حدود ۴۰۴۰-۴۰۰۰ لیر است.

همچنین قیمت میلگرد کلاف هم طی هفته گذشته در ترکیه نزول کرد و به هر تن ۴۶۵۰-۴۴۵۰ لیر، تحویل درب کارخانه، رسید در حالی که یک هفته قبل از آن در محدوده ۴۶۷۰-۴۵۰۰ لیر معامله می‌شد.

با وجود رکود بازار محصولات فولادی بلند در ترکیه، وضعیت صادرات این محصولات مطلوب گزارش شده است.

طی یک هفته اخیر قیمت میلگرد صادراتی ترکیه باثبات بود و قیمت میلگرد کلاف صادراتی هم روند رو به رشدی داشت.

مجله Fastmarkets قیمت میلگرد صادراتی ترکیه در پنجشنبه گذشته را هر تن ۴۶۵-۴۵۵ دلار، فوب، اعلام کرد که نسبت به هفته قبل از آن تغییری نداشته است.

طی هفته گذشته محموله‌هایی از میلگرد ترکیه به برزیل و آمریکا صادر شد. دو کارخانه فولادسازی در منطقه مرمره مجموعاً ۴۰ هزار تن میلگرد را به قیمت ۴۶۰-۴۵۵ دلار در تن، فوب، به آمریکا فروخته‌اند. یک کارخانه ترکیه‌ای دیگر هم یک محموله میلگرد را به برزیل با قیمت ۴۶۵ دلار در تن، فوب، فروخته است.

تجار ترکیه‌ای امیدوارند که با توجه به سطح مطلوب تقاضای برزیل، قیمت محصولات فولادی صادراتی آنها همچنان روند صعودی داشته باشد.

صادرکنندگان میلگرد کلاف در ترکیه هم طی هفته گذشته پس از موفقیت در فروش چند محموله از این محصول فولادی، قیمت خود را به محدوده ۵۳۰-۵۲۰ دلار در تن، فوب، بالا بردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *