جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

افزایش شتابان قیمت محصولات فولادی در اروپا

قیمت محصولات فولادی در اروپا طی یک هفته اخیر با افزایش چشمگیری مواجه شده است که علت آن کمبود مواد اولیه در اثر سیستم جدید سهمیه‌بندی واردات فولاد به اتحادیه اروپا است.
مقاطع فولادی

به گزارش فولادبان، گزارش متال بولتن حاکی از آن است که شاخص Fastmarkets قیمت مقاطع فولادی متوسط در شمال اروپا در روز چهارشنبه گذشته را هر تن 570 تا 585 یورو نشان می‌داد که نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل (570-550 یورو) رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. همچنین قیمت مقاطع فولادی متوسط در جنوب اروپا در روز چهارشنبه گذشته به هر تن 600-570 یورو رسید در حالی که یک هفته قبل قیمت این محصولات بین 560 تا 570 یورو بود.

قیمت کویل نورد گرم که ماده اولیه تولید مقاطع فولادی است، طی یک ماه اخیر در اروپا افزایش شدیدی پیدا کرده است. علت افزایش قیمت کویل نورد گرم هم کمبود مواد اولیه تولید آن به علت کاهش واردات مواد اولیه عنوان شده است.


مطالب مرتبط


شاخص Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم در شمال اروپا، تحویل درب کارخانه در روز 16 سپتامبر را 482.62 یورو نشان می‌داد که نسبت به قیمت 2 سپتامبر (456.35 یورو) و قیمت 412.5 یورو در اوایل آگوست افزایش شتابانی داشته است.

قیمت کویل نورد گرم در جنوب اروپا، تحویل درب کارخانه، نیز در 16 سپتامبر به 480-460 یورو افزایش یافت در حالی که یک هفته قبل قیمت آن 410-390 یورو و در اوایل آگوست 410-390 یورو بود.

یک توزیع‌کننده در اروپا در این زمینه می‌گوید: قیمت مقاطع فولادی به شدت رشد کرده است و ما تلاش داریم تا فوراً سفارش‌ها را طی یک روز انجام دهیم زیرا قیمت‌ها به سرعت بالا می‌رود. کارخانجات، موجودی انبار کمی دارند. فکر می‌کنم شاهد افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود. حتی با بازگشایی مجدد سهمیه‌های وارداتی از ماه آینده، باز هم انتظار می‌رود قیمت مقاطع فولادی به هر تن 600 یورو برسد.

برخی فعالان بازار از رسیدن قیمت فروش مقاطع فولادی توسط کارخانجات جنوب اروپا به هر تن 630 یورو خبر می‌دهند. سیستم جدید سهمیه‌بندی واردات فولاد به اتحادیه اروپا، یکی از علل افزایش قیمت فولاد در این منطقه است. سهمیه فصلی کشورها در 30 سپتامبر تمام می‌شود اما روسیه، ترکیه و بلاروس قبل از این موعد، کل سهمیه صادرات فولاد به اروپا را استفاده کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors