انتظارات افزایش قیمت فولاد در روسیه

فضای بازار فولاد روسیه به گونه‌ای شده است که عرضه‌کنندگان فولاد تخت در منطقه فدرال مرکزی روسیه به دنبال افزایش قیمت محصولاتشان هستند.
افزایش قیمت فولاد در روسیه

فضای بازار فولاد در روسیه به سمت افزایش قیمت می‌رود. به گزارش متال بولتن، عرضه‌کنندگان فولاد تخت در منطقه فدرال مرکزی روسیه (حوالی مسکو) به دنبال افزایش قیمت محصولاتشان برای ماه سپتامبر هستند. دلیل تحرک تولیدکنندگان فولاد روسیه برای افزایش قیمت محصولاتشان در بازار این کشور، رشد قیمت صادراتی این محصولات است اما خریداران نسبت به تحقق خواسته تولیدکنندگان برای گران کردن فولاد در بازار روسیه تردید دارند.
مجله Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم در بازار روسیه را در روز دوشنبه با احتساب 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 42000-41000 روبل (576-563 دلار) در تن، cpt (پرداخت کرایه حمل کالا تا مقصد) مسکو، اعلام کرد که نسبت به هفته قبل تغییر زیادی نداشته است.
با این حال برخی کارشناسان به Fastmarkets خبر دادند که تولیدکنندگان فولاد روسیه به دنبال تحمیل افزایش قیمت فولاد برای ماه سپتامبر هستند.
گفته می‌شود که کارخانه Severstal به دنبال افزایش قیمت کویل نورد گرم برای تحویل در ماه سپتامبر به هر تن 42 هزار و 700 روبل، cpt، است در حالی که قیمت این محصول برای ماه آگوست 42 هزار روبل بود.
این در حالی است که فعالان بازار فولاد در روسیه به دنبال خرید کویل نورد گرم در ماه آگوست به قیمت 41 هزار روبل هستند. آن‌ها می‌گویند که مطلع شده‌اند فولادسازان روسی به دنبال افزایش قیمت محصولاتشان برای ماه سپتامبر، همسو با رشد قیمت‌های صادراتی هستند اما خریداران نسبت به این رشد قیمت مخالفند.
با وجود این شرایط، Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم صادراتی روسیه را در هفته اخیر 480-475 دلار در تن، فوب دریای سیاه، برآورد کرده که نسبت به هفته قبل نشان‌‌دهنده یک روند افزایشی در قیمت‌ها است. این مجله قیمت کویل نورد گرم در روسیه در یک هفته اخیر را 47000-46000 روبل در تن، cpt مسکو، محاسبه کرده که نسبت به قیمت یک هفته قبل (46500-45500 روبل) رشد محسوسی نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *