کاهش 50 درصدی عرضه فولاد تخت در اروپا

بر اساس اعلام فدراسیون فولاد و توزیع فلزات اروپا (یورومتال)، در ماه آوریل عرضه محصولات فولادی تخت و صاف در اروپا نسبت به ماه مشابه سال قبل 50.8 درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که در ماه مارس، نزول عرضه این محصولات نسبت به مارس سال قبل فقط 17.4 درصد بود.

به گزارش فولادبان؛ عرضه فولاد تخت اروپا در چهار ماه نخست سال 2020 با کاهش 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد که شیوع کرونا عامل اصلی این نزول بود.

بر اساس اعلام فدراسیون فولاد و توزیع فلزات اروپا (یورومتال) حمل  محصولات فولادی چندکابرده همچون فولاد تخت ساخت‌وساز، توسط انباردارها و توزیع‌کننده‌های اروپایی در چهار ماه نخست سال 2020 8.7درصد کاهش پیدا کرده است.

توزیع‌کنندگان فولاد، مراکز خدماتی و تجار حدود 80 میلیون تن فولاد، لوله و فلزات به بازار عرضه می‌کنند که حدود 60 درصد آن راهی صنایع مصرفی نهایی فولاد از جمله کارخانجات و بخش ساخت‌وساز می‌شود.

کاهش صادرات فولاد موجب افزایش موجودی انبارها شد به طوری که موجودی انبارهای محصولات فولادی تخت در مراکز خدماتی فولاد اتحادیه اروپا در ماه آوریل به رکوردی رسید که معادل 139روز حجم صادرات بود. در حالی که در آوریل 2019 موجودی انبارهای محصولات فولادی تخت در این منطقه معادل 76 روز حجم صادرات بود.

موجودی انبارها در مورد محصولات فولادی چندکاربرده هم در ماه آوریل امسال معادل 94 روز حجم صادرات بود در حالی که آوریل سال قبل این رقم معادل 80روز حجم صادرات بود.

اعضای یورومتال در اواخر مه ابراز امیدواری کردند که روند توزیع فولاد نشانه‌هایی از بازگشت به سطح مطلوب خود نشان داده است.

انجمن جهانی فولاد در 4 ژوئن پیش‌بینی کرد که تقاضای فولاد در سطح جهان در سال 2020 معادل 6.4درصد کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *