کاهش 10دلاری نرخ صادراتی کویل نورد گرم هندوستان

در هفته گذشته قیمت‌های صادراتی کویل نورد گرم هندوستان 5 تا 10 دلار در هر تن کاهش یافت که دلیل آن آغاز صادرات کارخانجات هندی به چین و کشورهای جنوب شرق آسیا بود.

در هفته گذشته قیمت‌های صادراتی کویل نورد گرم هندوستان 5 تا 10 دلار در هر تن کاهش یافت که دلیل آن آغاز صادرات کارخانجات هندی به چین و کشورهای جنوب شرق آسیا بود آن هم در حالی که وضعیت بازار داخلی هند همچنان به دلیل قرنطینه سراسری، راکد است.

قیمت کویل نورد گرم صادراتی هند، فوب بندر اصلی چین،  از سوی Fastmarkets حدود 375 تا 385 دلار در تن در 24 آوریل برآورد شده که 5 تا 10 دلار کمتر از رقم 385 تا 390 دلار در 17 آوریل است.

یک فعال بازار در این باره گفت: اکثر فولادسازان هندی تلاش می‌کنند حدودا نصف تولید ماهانه خود را صادر کنند زیرا حتی اگر قرنطینه سراسری برای مقابله کرونا در اوایل ماه مه برداشته شود، احیای تقاضای داخلی بسیار آهسته خواهد بود.

به گفته یک تاجر دیگر هم کارخانجات هندی امیدوارند محموله‌های عظیمی از کویل نورد گرم را به چین صادر کنند  و اگر خریداران، محموله‌های قابل توجهی، یعنی بیش از 5000 تن برای ماه مه، سفارش دهند، آنها حاضر به کوتاه آمدن درباره قیمت هستند.

قیمت کویل نورد گرم در بازار داخلی هندوستان همچنان باثبات مانده زیرا کارخانجات فولاد، محصولات خود را فقط به تعداد محدودی از خریداران عرضه می‌کنند.

بر اساس تحلیل Fastmarkets قیمت فولاد کویل نورد گرم در بازار هندوستان، تحول در کارخانه، در 24 آوریل بین 37750 تا 38250 روپیه در تن (501 تا 507 دلار) بود که نسبت به اولین هفته ماه مارس بدون تغییر مانده است.

واردات کویل نورد گرم به هندوستان به دلیل کاهش شدید ارزش روپیه و تقاضای بسیار ناچیز در بازار داخلی، از لحاظ تجاری بی‌فایده محسوب می‌شود.

ارزیابی Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم وارداتی، cfr بندر اصلی هندوستان، در 24 آوریل بین 480 تا 485 دلار در تن بود که نشاندهنده ثبات قیمت در 5 هفته متوالی اخیر به علت نبود سفارش خرید و معامله جدید است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *