جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به ساماندهی بازار فولاد

دبیر انجمن فولاد ایران از ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به ماجرای تنظیم بازار فولاد خبر داد.

ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به ساماندهی بازار فولاد اخبار

به گزارش فولادبان، افزایش نرخ اسلب و بلیت صادراتی ایران از یکسو و موج جدید نوسانات ارزی از سوی دیگر باعث رشد شدید قیمت محصولات فولادی شده است؛ البته عرضه قطره چکانی مواد اولیه و عملی نشدن برنامه وزارت صمت برای رعایت کف عرضه و مجاب نشدن همه تولیدکنندگان شمش و ورق برای عرضه در بورس هم شده مزید بر علت؛ البته رشد قیمت ها باعث جذب بخشی از نقدینگی سرگردان به این بازار نیز شده است که به نوبه خود بر آتش قیمت ها خواهد دمید.

جعفر سرقینی در حاشیه هیئت دولت به خبرنگار فولادبان گفته بود قیمت میلگرد به 8 هزار و 800 تومان برسد و قیمت‌های بالای آن حباب است اما مشخص است وزارت صمت برش لازم را برای تنظیم بازار فولاد ندارد.

اما دبیر انجمن فولاد ایران در گفتگو با فولادبان از ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به ماجرای تنظیم بازار فولاد خبر داد و گفت: طی چند روز اخیر، با مرکز پژوهش‌های مجلس جلسه‌ای داشتیم و این نشست فقط برای کارشناسی بیشتر برای کار کردن روی طرحی برگزار شد که بازار فولاد بهتر ساماندهی شود.

رسول خلیفه سلطانی درباره جزئیات این جلسه کارشناسی توضیحی نداد و تصریح کرد: این جلسه تنها برای بررسی تنظیم بازار توسط بورس کالا برگزار شد که جنبه کارشناسی داشت و مرکز پژوهش‌های مجلس عرضه کل محصولات در بورس کالا را دنبال می‌کند یعنی مجلس در نظر دارد تعادلی بین عرضه محصولات در بازار داخلی و صادرات ایجاد کند.

خلیفه سلطانی درباره بررسی نحوه عرضه محصولات در بورس کالا گفت: در جلسه برگزار شده، رویه‌های عرضه محصولات مورد بحث قرار گرفت که بهترین روش برای نحوه عرضه انتخاب شود چرا که مجلس آیین‌نامه‌ای برای نحوه عرضه محصولات فولادی در بازار تنظیم نمی‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors