جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 شهریور 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تغییر الگوی قیمت فولاد در شرایط کرونایی

سایت Businesskorea در تحلیل خود از تغییر الگوی قیمت فولاد در شرق آسیا خبر داد.

تغییر الگوی قیمت فولاد در شرایط کرونایی اخبار

سایت Businesskorea در تحلیلی به بررسی الگوی قیمت فولاد در شرق آسیا پرداخته. در این تحلیل که توسط Will Byun تحلیلگر موسسه NH Investment & Securities نوشته شده، آمده است: در مقایسه با رشد اخیر قیمت فولاد در چین، رشد قیمت فولاد در کره‌جنوبی ضعیف‌تر بود. با وجود رشد قیمت فولاد در چین، ارتباط بین قیمت فولاد با ارزش سهام شرکت‌های فولادی هم از بین رفته است. ضمن آن که تسریع رشد قیمت فولاد به صنایع پایین‌دستی دشوار شده است. همچنین، ورود فولاد ارزان‌قیمت ژاپنی به بازار کره‌جنوبی، بر قیمت فولاد در بازار کره تاثیر گذاشته است. درمجموع می‌توان گفت ارتباط قیمت فولاد بین بازارهای کره‌جنوبی و چین تضعیف شده است.
قیمت توزیع کویل نورد گرم در چین از رقم کف 3427 یوآن در تن در تاریخ 8 آوریل با رشد 19.6 درصدی به 4098 یوآن در 2 سپتامبر افزایش یافت. قیمت صادراتی کویل نورد گرم چین هم از کف 400 دلاری در 6 مه به 502 دلار در 26 آگوست رسیده است که رشد 25.5 درصدی نشان می‌دهد. قیمت محصولات فولادی در چین تحت تاثیر افزایش تقاضای بخش‌های ساخت‌وساز و عمرانی و همچنین افزایش قیمت سنگ‌آهن، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.
این در حالی است که در کره‌جنوبی، اوضاع برعکس است. قیمت کویل نورد گرم در کره‌جنوبی از کف 630 هزار وون در 8 ژوئن به 670 هزار وون در 31 آگوست رسید که فقط 6.3 درصد رشد داشت. حتی اگر فاصله زمانی بین جریان‌های قیمتی در بازار چین و بازار کره‌جنوبی را هم مورد لحاظ قرار دهیم، رشد قیمت فولاد در کره‌جنوبی همچنان در سطح پایین‌تری قرار دارد.
به نظر می‌رسد در کره‌جنوبی تقاضا برای فولاد زمانی افزایش پیدا کند که تولیدات صنایع پایین‌دستی به سطح پیش از شیوع کرونا بازگردد؛ اما هم‌اکنون در صنایع پایین‌دستی کره‌جنوبی یعنی خودروسازی و کشتی‌سازی مقاومت زیادی در برابر افزایش قیمت فولاد وجود دارد. ضمن آن که همچنان محصولات فولادی ژاپن با قیمت پایینی به کره‌جنوبی صادر می‌شود؛ بنابراین در دوران شیوع کرونا، قیمت فولاد وارداتی از ژاپن به کره‌جنوبی، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
چرخه قیمت فولاد در کره جنوبی تا پیش از شیوع کرونا اینگونه بود که در صورت افزایش قیمت فولاد در چین، قیمت فولاد در کره جنوبی هم زیاد می‌شد و ارزش سهام شرکت‌های فولادی کره جنوبی هم بالا می‌رفت؛ اما در شرایط حاضر با وجودی که از ماه آوریل به بعد قیمت فولاد در چین به طور مکرر افزایشی بوده اما رشد قیمت فولاد در کره جنوبی محدود بوده است؛ اما ارزش سهام شرکت‌های فولادی چین و کره جنوبی روند رشد آهسته‌ای داشته است.
به نظر می‌رسد همبستگی بین قیمت فولاد و ارزش سهام شرکت‌های فولادی در شرایط کرونایی تضعیف شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors