روز خوب بورس تهران با وجود خروج پول از بازار/ شاخص فلزات 30 هزار واحد رشد کرد

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 18 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه در سومین روز کاری خود در هفته سوم بهمن ماه سال جاری با رشد قیمت و افزایش تقاضا در اکثریت نمادهای بزرگ و کوچک آغاز به‌کار کرد و تا پایان این رشد قیمتی ادامه داشت. البته نکته منفی این روزهای بازار ارزش معاملات آن است. همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز ۵ هزار میلیارد تومان بود. در واقع، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات  به حدود 4 هزار و 773 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد 4 هزار و 958 میلیارد تومان را به ثبت رساند که به نظر بازار کم‌ حجمی در روز های آتی داشته باشیم.

علاوه بر این، حقوقی‌ها 187 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند و ناگفته نماند 44 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. بر همین اساس، بیشترین خروج پول حقیقی از گروه بانکی ثبت شده و بیشترین ورود پول نیز به گروه خودرو تعلق دارد.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 477 نماد (73 درصد) و تعداد نمادهای منفی 176 نماد ( 27 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. در معاملات امروز 129 نماد در سقف قیمت روزانه به ارزش 343 میلیارد تومان قرار داشتند و 54 نماد در کف قیمت روزانه به ارزش 491 میلیارد تومان دنبال شدند. در این راستا، جو گروه‌های خودرویی پس از انتشار اخباری مبنی بر استمرار عرضه خودرو در بورس کالا سبز رنگ شد و این جو مثبت را در سایر گروه های بازار نیز شاهد بودیم. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 18 هزار و 652 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 556 هزار و 512 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 8 هزار و 210 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 484 هزار و 460 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 30 هزار و 286 واحدی، رقم یک میلیون و 99 هزار و 583 واحد را نشان داد.

نمادهای «فملی»،«فولاد»،«وبملت»،«شستا»،«فخوز»،«کگل»و«شتران» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ختوقا»،«خبهمن»،«خزر»،«کطبس»و«قرن» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «آباد»،«وآذر»،«دسینا»،«کپشیر»و«ثفارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *