مهندسی عرضه، ادعای واهی بازیگران خرد

یک کارشناس حوزه فولاد ضمن تکذیب مهندسی عرضه در بورس کالا بیان کرد: این بحث، صرفا ادعایی است که از سوی تولیدکنندگان خرد برای بورس کالا مطرح شده است در حالی که این صحبت، مورد تایید تولیدکنندگان بزرگ نیست.

علی محمدزمانی در گفتگو با فولادبان افزود: ادعای مهندسی عرضه محصولات فولادی در بورس کالا درست نیست، همچنین بیشتر این گلایه‌ها از سوی کارخانجاتی است که محصولاتی با تناژ پایین عرضه می‌کنند، در صورتی که کارخانجات بزرگ و فعال در این حوزه، این چنین بحث‌هایی را به میان نمی‌آورند.

این عضو هیات مدیره صبا فولاد زاگرس در مورد درباره اختلاف قیمتی شمش و میلگرد نیز تصریح کرد: در یک سال اخیر ملیگرد با قیمت پایین‌تری از شمش در بورس کالا عرضه نشده است که این نیز از دلایلی برای عدم صحت ادعای مهندسی عرضه در بورس کالا است.

محمدزمانی خاطر نشان کرد:  بازار در شرایط فعلی، نوردکاران شمش را در رقابت خریداری می‌کنند و ملیگرد تولید شده نیز در بورس کالا با اختلاف مثبت یازده درصدی نسبت به شمش قیمت‌گذاری می‌شود. البته لازم به ذکر است که این نرخ در دولت سابق، 8 درصد بود. همچنین قیمت‌گذاری در بورس کالا تحت تاثیر عرضه محصولات قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *