اتحادیه اروپا: فرصت رفع اختلافات فولاد آمریکا رو به پایان است

کمیسر تجاری اتحادیه اروپا هشدار داد که تنها یک ماه برای حل اختلافات مربوط به فلزات با آمریکا باقی‌مانده است و عدم انجام این کار به این معنی است که تعرفه‌های جدید اتحادیه اروپا از اول دسامبر بر محصولات آمریکایی اجرایی خواهد شد.

به گزارش فولادبان؛ والدیس دومبروفسکیس، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در تلویزیون بلومبرگ گفت: با توجه به فرآیند تصمیم‌گیری داخلی در اتحادیه اروپا، ما واقعاً تا اوایل ماه نوامبر به توافق نیاز داریم. ما اکنون به شدت برای حل اختلاف فولاد و آلومینیوم دوران ترامپ کار می‌کنیم. زمان به یک معنا رو به اتمام است.

دومبروسکیس با جینا رایموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده و کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده ملاقات می‌کند تا در مورد مناقشه‌ای که در سال 2018 با اعمال تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم شروع شد، بحث کنند. اواخر سه‌شنبه، دومبروفسکیس به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا آماده است تا فولاد و آلومینیوم را جداگانه بررسی کند، اما هر دو فلز باید در یک جدول زمانی یکسان حل شوند.

در سال 2018 با استفاده از یک قانون امنیت ملی در قانون تجارت 1962 واشنگتن 25 درصد عوارض بر واردات فولاد و 10 درصد تعرفه بر محموله‌های آلومینیوم ورودی وضع کرد.

اتحادیه اروپا هم با هدف قرار دادن 2.8 میلیارد یورو (3.4 میلیارد دلار) از واردات آمریکا بر طیف وسیعی از محصولات از جمله موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون، شلوار جین و ویسکی بوربون تعرفه وضع کرد و اقدام متقابل علیه تعرفه‌های فولادی و آلومینیومی ایالات متحده انجام داد.

صنعت مشروبات الکلی ایالات متحده روز سه‌شنبه نامه‌ای به رایموندو و تای فرستاد و از دولت بایدن خواست تا تعلیق فوری تعرفه‌ها را تضمین کند.

در این گزارش آمده است که صادرات ویسکی آمریکا به اتحادیه اروپا از آغاز تعرفه‌ها در سال 2018 تاکنون 37 درصد و به بریتانیا 53 درصد کاهش یافته است. این صنعت همچنین از دولت خواست اطمینان حاصل کند که بریتانیا تعرفه‌های اضافی برای مشروبات آمریکایی وضع نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *