در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

زنگ خطر توسعه فولادی کشورهای همسایه برای ایران/ مشوقات دولت‌ها بازار فولاد ایران را به خطر انداخته است

یک فعال فولادی گفت: ترکیه برخی سیاست‌های حمایتی در حوزه کاهش قیمت‌های انرژی و افزایش تاب آوری اجرا کرده است و در صورتی که در ایران سیاست‌هایی مشابه آن نداشته باشیم، در کوتاه ترین زمان حتی صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را نیز از دست خواهیم داد.

یاسر طیب نیا در گفتگو با فولادبان در خصوص توسعه کشورهای فولادی در منطقه مانند عربستان، عمان، قطر و امارات اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور، می‌توان گفت چنین اتفاقی قطعا زنگ خطری برای بازار فولاد ایران محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این کشورها، سایر رقبا مانند ترکیه و هند، در منطقه آسیا هر روز توسعه‌های فولادی خود را اجرا می‌کنند؛ به گونه‌ای که در همسایگی ایران، کشور ترکیه با حمایت‌های خود از صنعت فولاد، امروزه به بزرگ‌ترین صادرکننده میلگرد تبدیل شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: در واقع ترکیه برخی سیاست‌های حمایتی در حوزه کاهش قیمت‌های انرژی و افزایش تاب آوری اجرا کرده است و در صورتی که در ایران سیاست‌هایی مشابه آن نداشته باشیم، در کوتاه ترین زمان حتی صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را نیز از دست خواهیم داد.

به گفته طیب نیا، امروزه سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی در صنعت فولاد ایران انجام شده است که به توجه بیشتری برای رفع موانع نیاز دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت تا چند سال آینده در حوزه نورد، این کشورها که امروز در صنعت فولاد هستند اما حرفی برای گفتن ندارند، راه را برای صادرات محصولات نهایی ایران خواهند بست. بنابراین باید در بخش تاب آوری و رقابت پذیری فولاد ایران به شدت کار کنیم تا با بهبود وضعیت، به نتیجه مطلوبی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *