جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 خرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

سود ظاهری مصرف‌کنندگان در فروش فولاد با دلار نیمایی

یک فعال صنعت فولاد گفت: در حال حاضر، کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد به ویژه در زمینه کمبود گاز و برق، تولید محصولات فولادی را در شرکت‌ها تحت تاثیر قرار داده و روند آن را کاهشی کرده است.

سود ظاهری مصرف‌کنندگان در فروش فولاد با دلار نیمایی اخبار دلار نیمایی, صنعت فولاد

سجاد محمدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه تنها فایده ارز نیمایی سود هنگفت برای دلالان است، اظهارداشت: تولیدکنندگان با هرگونه دخالت دولت در قیمت‌گذاری دستوری در حوزه اقتصاد به ‌خصوص تولید مواد معدنی مخالف هستند؛ چرا که تاکنون این سیاست، نتیجه خوبی نداشته است.

وی گفت: در این راستا، در فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی، دلالان تنها کسانی هستند که سود می‌‌‌برند و مصرف‌کننده نهایی از تبعات ارز نیمایی در بدنه صنعت منتفع نخواهد شد. به‌ ‌‌عنوان مثال، آثار ارز نیمایی در قیمت آخرین زنجیره محصولات فولادی مانند لوازم خانگی، خودروسازی و ساختمان نمود عینی ندارد و خریداران به ‌‌‌هیچ وجه احساس نمی‌‌‌کنند محصولی ارزان با ارز دولتی به دست آنان رسیده است.

این فعال فولادی گفت: در حال حاضر کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد به ویژه در زمینه کمبود گاز و برق، تولید محصولات فولادی را در شرکت‌ها تحت تاثیر قرار داده و روند آن را کاهشی کرده است. در واقع، کمبودها در این حوزه باعث می‌شود فولادسازان بخشی از تولید خود را از دست بدهند و آثار این مساله مهم بر زنجیره تولید فولاد کشور تاثیر گذار خواهد بود.

محمدی مطرح کرد: مهم‌ترین چالش پیش‌رو در حوزه فولاد، محدودیت‌های برق در تابستان و گاز در زمستان است. در نهایت، ضرر و زیان کاهش تولید در صنعت فولاد دامن بسیاری از صنایع پایین‌دستی را خواهد گرفت و مشکلات جدیدی را برای کشور ایجاد خواهد کرد. امیدواریم در آینده با برنامه‌ریزی و اقدام‌های صحیح این مانع اصلی تولید از سر راه صنایع برداشته شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors