جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 مهر 1403 - 44 دقیقه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

کیفیت شمش‌ها قربانی کاهش هزینه‌ها شد/ عدم رغبت خریداران به خرید محصول استاندارد

یک فعال صنعت فولاد گفت: تنها دلیل شمش بی‌کیفیت در بازار، بالابودن قیمت مواد اولیه و استانداردهای ذوب است که از موادی با قیمت کمتر استفاده می‌کنند تا هزینه‌های خود را پوشش دهند.

کیفیت شمش‌ها قربانی کاهش هزینه‌ها شد/ عدم رغبت خریداران به خرید محصول استاندارد اخبار

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان در خصوص شمش‌های بی‌کیفیت موجود در بازار بیان کرد: برخی کارخانجات تولیدکننده شمش برای مدیریت هزینه‌های خود با توجه به شرایطی که دارند، از آلیاژهای با قیمت بالاتر کمتر استفاده کرده و یا از مواد اولیه با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند. البته احتمال دارد دلیل بی‌کیفیت بودن برخی شمش‌ها، استفاده از بریکت سرد، خاک بریکت و یا خاک آهن اسفنجی باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، می‌توان گفت تنها دلیل شمش بی‌کیفیت در بازار، بالابودن قیمت مواد اولیه و استانداردهای ذوب است که از موادی با قیمت کمتر استفاده می‌کنند تا هزینه‌های خود را پوشش دهند.

به گفته فعال صنعت فولاد، چنین اقدامی تایید نمی‌شود؛ اما گاهی اوقات قیمت‌ها گران تمام می‌شود و از طرفی، موضوع کمبود انرژی نیز گریبان‌گیر فولادسازان شده است.

میرزایی با تأکید بر اینکه تمام شمش‌های موجود در بازار بی‌کیفیت نیستند، افزود: ناگفته نماند کیفیت شمش بستگی به مشتری دارد؛ بسیاری از مصرف‌کنندگان و کارخانجات نورد از تولیدکننده درخواست می‌کنند آنالیز شمش را به صورت دل بخواهی بزنند و تنها قیمت آن را ازان‌تر حساب کنند. چرا که مشتریان، محلی برای فروش شمش پیدا می‌کنند که کیفیت آن اهمیتی ندارد و چنین باری سفارش می‌دهند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس زمانی که برای مشتری مشکلی ایجاد می‌شود، تمام تقصیرها را بر بی‌کیفیت بودن شمش می‌گذارند؛ این درحالیست که خود خریداران شمش بی‌کیفیت را سفارش می‌دهند. در واقع هر کارخانه شمش به تعداد محدودی مشتری فولادی دارد و تولیدکنندگان نمی‌توانند سر بحث کیفیت، مصرف‌کنندگان را دور بزنند.

فعال فولادی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص استانداردهای شمش نیز می‌توان گفت برای این محصول آنالیزی وجود دارد که بین فروشنده و مشتری صحبت شده و برای آن تولید می‌شود. همچنین استانداردهای تولید شمش در کشور، از روسیه و آلمان گرفته می‌شود که معمولاً از کشور روسیه گرفته شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors