گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – شنبه یکم اردیبهشت ماه؛

آغاز طوفانی بورس تهران در اردیبهشت ماه/ شاخص فلزات جهش ۱۰۲ هزار واحدی را رد کرد

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز یکم اردیبهشت 1403 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس تهران اردیبهشت را با روندی طوفانی آغاز کرد که به نظر می‌رسد یکی از عوامل مهم این اتفاق، موافقت رئیس مجلس با تعدیل بند س تبصره ۶ پس از جلسه مشترک امروز با مدیران بازار بود. همچنین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه امروز به ۶ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان رسید که در واقع، ثبت بالاترین ارزش معاملات خرد از آغاز سال ۱۴۰۳ بود. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحد رشد داشت و به ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۲۱ هزار و ۴۵۵ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۷۴۵ هزار و ۲۱ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد ۱۰۲ هزار و ۶۳۰ واحدی، رقم یک میلیون و ۹۲۱ هزار و ۷۲ واحد را نشان داد.

نمادهای «فملی»،«فولاد»،«شپنا»،«فارس»،«شستا»،«شبندر»و«وبملت» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ختوقا»،«فباهنر»،«فملی»،«کاما»و«سخاش» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «حپترو»،«سشمال»،«سهرمز»،«سکرما»و«لسرما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *