بورس رشد‌های هفته قبل را پس داد

شاخص کل بازار سرمایه راهی را که هفته گذشته طی کرده بود، امروز با سقوط خود بازگشت.

به گزارش فولادبان، بورس اوراق بهادار تهران بر خلاف هفته گذشته که بورس تقریبا تمام روزهای هفته را روی مدار صعودی طی کرد، روز اول این هفته برای بورس افت نسبتا شدیدی را به همراه داشت و شاخص کل بر خلاف مسیر حرکتی قبل خود حرکت کرد. کارشناسان بازار سرمایه این افت را واکنش معامله‌گران به توقف مذاکرات دانستند چراکه امید اکثر بازیگران بازار به گشایش‌های اقتصادی توافق در وین می‌دانستند.

به هر ترتیب، شاخص کل بازار سرمایه با افت 15 هزار و 359 واحدی، به یک میلیون و 332 هزار و 943 واحد رسید و شیب این ریزش در دقایق ابتدایی معاملات بسیار زیاد بود. شاخص کل هم‌وزن نیز در طول معاملات امروز 3 هزار و 589 واحد ریزش کرد و در نهایت، روی نقطه 339 هزار و 101 واحدی ایستاد. فلزات اساسی هم امروز 18 هزار و 526 واحد کاهش یافت و در نهایت، رقم یک میلیون و 56 هزار و 415 واحدی را نشان داد.

نمادهای «شستا»، «خودرو»، «شتران»، «شبندر»، «شپنا»، «خساپا» و «وبملت» بیشترین تراکنش را تجربه کردند و نمادهای «فملی»، «شبندر»، «شستا»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «شپدیس» و «کچاد» تأثیر مثبت روی شاخص گذاشتند.

نمادهای فولادی بازار سرمایه در وضعیت خوبی نبودند و اکثر آن‌ها به جز دو نماد «فولاژ» و «کاوه» قرمز بودند. نمادهای «ذوب»، «فسبزوار»، «فنورد» و «فجر» بیشترین افت را تجربه کردند. نماد «کچاد» امروز وضعیت نسبتا مناسبی را پشت سر گذاشت، اما معاملات نماد «کگل» بسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *